آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 اردیبهشت ماه 1402 = 05-05 2023

از قمه‌کشی برای دانشجویان تا قتل حکومتی یک فعال صنفی معلمان

دانشجویان دانشگاه سوره در بیانیه‌ای با اعتراض به قمه‌کشی علیه دانشجویان و فشار فزاینده حراست و مدیران بر ادامه مقاومت در مقابل سرکوب همه جانبه تاکید کرده و گفتند که باورهایشان با قمه‌ کشی تغییر نخواهد کرد.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که روز نهم اردیبهشت ماه دانشجویان دانشگاه سوره واقع در خیابان آزادی تهران با هجوم تهدیدآمیز و «قمه‌کشی» یک فرد در محوطه بیرونی این دانشگاه مواجه شدند اما مقامات و حراست این دانشگاه از هرگونه اقدامی برای دفاع یا حفاظت از دانشجویان امتناع کردند.

بنابر ویدئوهایی منتشر شده، روز نهم اردیبهشت ماه فردی با قمه‌کشی در محوطه خارجی دانشگاه سوره، دانشجویان دختر و پسر را تهدید کرده بود که نباید در محوطه بیرونی دانشگاه جمع شوند.

پیش از این نیز شوراهای صنفی دانشجویان کشور گزارش داده بود که حراست دانشگاه سوره اقدام به پخش اطلاعیه‌هایی در محوطه خارجی و خیابان‌های اطراف این دانشگاه‌ «در خصوص قواعد پوشش» کرده است.

دانشجویان دانشگاه سوره روز پنج‌شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای تاکید کردند که «نه قمه‌کشی بیرون دانشگاه و نه تهدیدهای داخل دانشگاه باورهای ما را تغییر نخواهد داد.»

جان باختن فعال صنفی معلمان در سیستان‌ و‌ بلوچستان

در همین حال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران اعلام کرد که حسین مهدی‌پور، دبیر جامعه‌شناسی مدارس دشتیاری در استان سیستان و بلوچستان و از فعالان صنفی، پنج‌شنبه، ۱۴ اردیبهشت بر اثر شدت جراحات ناشی از یک سوءقصد جان باخت.

آقای مهدی‌پور که مدیریت کانال تلگرامی «مطالبات فرهنگیان» مرتبط با فعالیت‌های صفی معلمان را بر عهده داشت، روز ۱۲ اردیبهشت مصادف با روز معلم در ایران، از طرف افراد ناشناس مورد سوقصد مسلحانه قرار گرفت.

به گزارش رادیو فردا، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت در بیانیه‌ای ضمن ابراز «تاسف شدید از مرگ این معلم»، تأکید کرد که «کشتار وحشیانە» این معلم و مردم سیستان و بلوچستان را «شدیدا محکوم» می‌کند.

در این بیانیه، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خواستار «پیگیری فوری» کشته شدن این معلم شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: