آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 17 اردیبهشت ماه 1402 = 07-05 2023

اعدام زندانی سیاسی؛ حمله به اروپا / زندانیان دیگر اهواز در خطر

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز اعتراض اتحادیه اروپا نسبت به اعدام یک زندانی سیاسی که تابعیت سوئدی داشت را رد کرد و آن را "مواضع مداخله جویانه و حمایت برخی کشورهای اروپايی از تروریسم" خواند

قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز گذشته حبیب اسیود، فعال سیاسی عرب اهوازی را اعدام کرد. سازمان حقوق بشر ایران در این باره اعلام کرد:‌ اعدام این زندانی سیاسی مصداق بارز تروریسم حکومتی است. او یک شهروند دوتابعیتی بود که پس از ربوده شدن در خارج از مرزهای ایران و محاکمه در یک دادگاه نمایشی بدون هیچ یک از معیارهای دادرسی عادلانه به مرگ محکوم شده بود.

خطر اعدام زندانیان دیگر در اهواز

اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است همزمان با اعدام حبیب اسیود (چعب)، سه زندانی عرب اهوازی محکوم به اعدام نیز از زندان شیبان اهواز به مکان نامعلومی منتقل شدند. این سه زندانی علی مجدم، محمدرضا مقدم و معین خنفری هستند.

خانواده یکی از این زندانیان گفت که در چند روز اخیر امکان تماس با این زندانیان میسر نبوده است.

پس از اطلاع از جابجایی این زندانیان، نگرانی‌ها از احتمال اعدام ‌قریب‌الوقوع آنان بدون اطلاع خانواده‌هایشان افزایش یافته است.

نگرانی‌هایی جدی هم درباره وضعیت حبیب دریس، عدنان غبیشاوی و سالم موسوی، سه زندانی عرب دیگر هم که به اعدام محکوم شده‌اند، وجود دارد.

دادگاه انقلاب اهواز در بهمن گذشته این افراد را به اتهام «جابجایی ارز و حواله از طریق یک بانک خارجی، حملات مسلحانه و ارتباط داشتن با جریان سیاسی حرکه النضال» به اعدام محکوم کرد.

قرار است شامگاه یکشنبه ۱۷ اردیبهشت به وقت ایران، یک کارزار توییتری در حمایت از این شش زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام با هشتگ «نه به اعدام» به راه بیفتد.

احتمال اعدام قریب‌الوقوع این زندانیان سیاسی در حالی است که در روزهای اخیر موج دیگری از اعدام بلوچ‌ها نیز در ایران به راه افتاده و مولوی عبدالحمید به آن اعتراض کرده است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: