آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 اردیبهشت ماه 1402 = 10-05 2023

اعدام در زندان قزل‌ حصار کرج؛ تجمع و تاثر خانواده‌های بی‌پناه+فیلم

نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران گزارش داده‌اند که بامداد چهارشنبه حکم اعدام دستکم هفت زندانی در ایران به اجرا در آمده است.

این احکام با وجود اعتراض‌های گسترده‌ علیه اعدام‌های اخیر ایران و همچنین تجمع خانواده‌ها در مقابل زندان (فیلم زیر) به اجرا در آمد. فعالان سیاسی و اجتماعی داخل و همچنین نهادهای بین‌المللی به شدت از اعدام‌های اخیر انتقاد کرده‌اند. آنها همچنین از افزایش شمار اعدام‌ها ابراز نگرانی می‌کنند.

بنابر گزارش نهادهای حقوق بشری حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم و بابک آقایی سه نفری هستند که به اتهام مواد مخدر در زندان قزلحصار اعدام شده‌اند. همزمان سازمان حقوق بشر ایران گزارش داده که چهار نفر دیگر نیز در زندان رجایی‌شهر اعدام شدند.

هنه‌گاو از نهادهای ناظر بر وضعیت حقوق بشر در ایران اعدام دستکم این هفت نفر را تایید کرده است. ارسلان یار احمدی فعالان حقوق بشر به بی‌بی‌سی فارسی گفت «شمار اعدام‌های بامداد چهارشنبه می‌تواند بیش از این باشد و دستکم ۱۰ زندانی که زیر حکم اعدام بودند به سلول انفرادی منتقل شده بودند».

گزارش سازمان حقوق بشر ایران؛ ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲: ساعاتی پیش حکم سه زندانی که با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. از شب گذشته، خانواده و بستگان زندانیانی که قراربود اعدام شوند، در مقابل درب زندان تجمع کردند که با تیراندازی و شلیک گاز اشک آور همراه بود.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح امروز، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه، حکم اعدام سه مرد در زندان قزل‌حصار کرج به اجرا درآمد. این سه زندانی که هویتشان حسین پنجک، عبدالحسین امامی مقدم (اهل کوهدشت) و بابک آقایی احراز شده، با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بودند.

خانواده و بستگان این زندانیان از شب گذشته در مقابل زندان قزل‌حصار تجمع کردند و ماموران آنها را با باتون مورد ضرب و شتم قرار داده و به سمتشان گاز اشک آور شلیک کردند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «بستگان یکی از زندانیان به‌دلیل ضرب و شتم به بیمارستان منتقل شده و وضع جسمی وی وخیم است. ماموران زندان تیرهوایی شلیک کردند و با پینت بال خانواده‌ها را زدند. یکی از خانواده‌ها را با چماق زدند و در وضعیت بدی به بیمارستان منتقل شد.»

این منبع همچنین گفت: «حسین پنجک حکم توقف اجرای حکمش را داشت، اما بدون درنظر گرفتن این نامه حکمش را اجرا کردند.»




www.youtube.com/watch?v=FNtFBrHKdqI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: