آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 اردیبهشت ماه 1402 = 10-05 2023

دفعه دیگر دعوا بر سر روسری نیست؛ خامنه‌ای به براندازان پیوست!

پاسدار سلامی، سرکرده سپاه پاسداران گفته: در اغتشاشات اخیر دشمنان خود را برای دستیابی به یک آرزوی بزرگ مهیا کرده بودند تا صحنه جهان را تغییر دهند. تصور همه این بود که نظام در آستانه فروپاشی است.

یورونیوز در گزارشی گفت: به نظر می‌رسد تظاهرات سراسری چند ماه گذشته رو به افول گذاشته اما اعتراض دیگری با برگزیدن سبک پوششی متفاوت در خیابان‌های ایران در جریان است. آنچه این روزها به دردسری بزرگ برای حکومت دینی ایران تبدیل شده است.

احمد زیدآبادی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید: مقامات حکومت دچار یک وضعیت پارادوکسیکال غیرقابل توضیح شده‌اند، هم برای خودشان و هم برای دیگران. در حرف می‌خواهند بگویند کوتاه نیامدیم اما در عمل در خیابان کاری از آنها برنمی‌آید.

او می‌گوید: اگر حکومت بخواهد باز هم بیش از حد به مردم فشار بیاورد، ممکن است مخالفت‌ها در گوشه و کنار ایران دوباره شعله ور شود و دفعه دیگر دعوا بر سر روسری نیست.

در همین حال محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق نظام در دیدار با شماری از معلمان گفت: آنچه الان جاریست خودبراندازی است و حرف ما به حاکمیت این است که خودبراندازی نکنید.

خاتمی با بیان این که انقلاب از مسیر خود منحرف شده است، گفت: اگر بخواهیم نظام باقی بماند و عزت داشته باشد، باید حکمرانی اصلاح شود. آنچه خیرخواهان بارها گفته‌اند که بیایید حصر را بردارید و زندانیان را آزاد کنید، گوش ندادند.

خاتمی با نگرانی از طرح خودبراندازی خامنه ای که به سقوط نظام منجر خواهد شد، افزود: اصلاحات کنید تا جامعه راضی باشد در غیر این صورت نارضایتی تبدیل به نفرت می‌شود و نفرت، خشم می‌آورد و بحران هائی پدید می آید که حل آنها آسان نیست.



ایران ستیزی اسلامی !!! May 11, 2023 04:13 AM

نه تنها «استمرار طلبان» هنوز «امید به اصلاحات در ایران» را دارند بلکه «غرب» هم «همین سیاست» را در ایران دنبال می کند
یک «انقلاب» ویرانگر دیگر در ایران همانند وقایع و فجایع ۱۳۵۷ «منافع بلند مدت غرب» را در غرب آسیا، منطقهٔ خلیج فارس، حوزهٔ دریای خزر و آسیای مرکزی (یُورو آسیا) را با «چالش های محاسبه نشده» و «خطرناک» مواجه خواهد کرد
غرب بدنبال «انتقال و عبور مسالمت آمیز» رژیم اسلامی از «فاز تمامیت خواه و استبدادی» به «فاز دمکراسی و آزادی» در ایران است و از هرگونه «اصلاحات درونی در ایران» از جمله بر سر کارآمدن یک «حکومت چکمه پوش یکدست» حمایت خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: