آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 21 اردیبهشت ماه 1402 = 11-05 2023

فیلم؛ صحنه تکاندهنده: دختربچه التماس میکنه پدرش را اعدام نکنن

کاربری نوشته: سپاه پاسداران صدها تن مواد مخدر جابه جا میکنه و می فروشه بعدش آمدن خرده فروش ها را اعدام میکنن. این هم قبل از اعدام عبدالله خان محمدی در زندان سلماس است که قراره اعدام بشه...

در همین حال به گزارش ایران اینترنشنال، شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه در نامه‌ای به سفارت جمهوری اسلامی در پاریس، خواستار توقف احکام اعدام در ایران شدند. این نمایندگان قرار است امروز با استفاده از "طوفان توییتری" و همچنین حضور در رسانه‌های پرمخاطب فرانسوی، توجه عمومی را به افزایش بی‌سابقه موارد اعدام در ایران جلب کنند.

این در حالیست که دیوانعالی جمهوری اسلامی فرجام‌خواهی سه معترض بازداشت‌شده در اعتراضات اصفهان را به‌رغم شبهات متعدد در پرونده، رد کرده و حکم اعدام آن‌ها به اتهام محاربه را تأیید کرده است.

مجید کاظمی، سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی، متهمان پرونده موسوم به «خانه اصفهان» هستند؛ یک درگیری در شامگاه ۲۵ آبان سال گذشته در اوج اعتراض‌ها. در این حادثه دو بسیجی و یک مأمور نیروی انتظامی که برای سرکوب معترضان در محل حاضر بودند، به ضرب گلوله کشته شدند.

امیر کاظمی، پسرعموی مجید کاظمی، در گفت‌وگو با رادیو فردا می‌گوید که در حکم صادره توصیه شده اگر رضایت خانواده کشته‌شدگان گرفته شود یک درجه تخفیف داده خواهد شد. این در حالیست که به گفته او حکم اعدام به اتهام محاربه صادر شده و نه اتهام قتل...

در همین حال موج گسترده و جاری اعدام‌ها در ایران طی ساعات گذشته دست‌کم هفت قربانی دیگر گرفت. اعدام‌های مرتبط با مواد مخدر در سه سال پس از اجرای اصلاحیه قانون مواد مخدر در ایران در پایان سال ۲۰۱۷ کاهش داشت. اما در شرایط کنونی که حکومت خامنه ای با اعتراضات گسترده مردمی روبرو است به اعدام برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه نیاز دارد. طی ۱۶ روز گذشته دست‌کم ۶۶ نفر و از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، دست‌کم ۲۱۸ نفر در زندان‌های جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.




www.youtube.com/watch?v=mc45X9UpInI

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: