آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1402 = 16-05 2023

فعالان: جان متهمان پرونده خانه اصفهان به شدت در خطر است+فیلم

همزمان با پخش دوباره «اعترافات اجباری» متهمان پرونده «خانه اصفهان»، خانواده آنان با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام، بر «فقدان سند، فیلم و تصویر» در این پرونده تاکید کردند.

این در حالیست که خواهر مجید کاظمی، یکی از متهمان پرونده خواستار ارائه سندی شد که نشان دهد برادر او سه نفر را به قتل رسانده است.

این خانواده‌ها همچنین اطلاع دادند که در کمیسیون عفو به آنها گفته‌ شده دیگر مراجعه نکنید چون دادستان اصفهان خواهان اعدام این سه معترض است.

شبکه اصفهان صدا و سیمای جمهوری اسلامی شامگاه دوشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه بار دیگر اقدام به پخش صحنه‌هایی از «اعترافات اجباری» صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی کرد که پیشتر ستاد خبری سازمان اطلاعات سپاه و تلویزیون سراسری نیز آن را پنج‌شنبه بیست و یکم اردیبهشت پخش کرده بودند.

به گزارش رادیو فردا، حساب توییتری «۱۵۰۰ تصویر»، در پی این اقدام شبکه استان اصفهان صداوسیما، نسبت به خطر اعدام احتمالی سه معترض بازداشت شده در پرونده محله «خانه اصفهان» هشدار داد و تاکید کرد که جان صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی «به شدت در خطر» است.

سازمان عفو بین‌الملل هم جمعه گذشته در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه این سه معترض از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده‌‌اند و وادار به «اعترافات اجباری» شده‌اند، گفت که «محاکمه برگزار شده برای آنها به شدت ناعادلانه بوده است»، و در پی اقدام دیوان عالی کشور در «تایید حکم»، آنها «در معرض خطر قریب الوقوع اعدام» قرار دارند.

فیلم زیر: نگرانی مادر یکی از متهمان از احتمال اعدام فرزندش





www.youtube.com/watch?v=M9c-ASBOM18

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: