آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1402 = 16-05 2023

ایران؛ چرا رابرت مالی در جلسه محرمانه امروز "سنا" حضور ندارد؟

دولت بایدن امروز در یک نشست محرمانه در ساختمان کنگره برای سناتورهای آمریکایی جلسه توجیهی در باره ایران برگزار می‌کند. قرار است در این نشست مقامات سیاسی و اطلاعاتی به سئوالات سناتورهای آمریکایی پاسخ دهند. این در حالیست که نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در این جلسه حضور نخواهد داشت.

بنا به گزارش پلیتیکو، قرار است قائم مقام وزارت خارجه آمریکا، نائب رئیس سازمان اطلاعات ملی، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی و همچنین رئیس بخش استراتژی، سیاستگذاری و برنامه‌های ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در این جلسه حاضر شوند.

رهبر سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا چند ماه قبل از دولت بایدن خواسته بود که یک جلسه توجیهی برای سناتورها با موضوع ایران برگزار کند. او در توضیح چرایی ضرورت برگزاری این جلسه گفته بود که تهدیدهای رژیم ایران در دوره ریاست جمهوری بایدن بدتر شده است.

این جلسه در شرایطی برگرار می شود که نه تنها جمهوری‌خواهان بلکه برخی از سناتورهای دموکرات‌ هم بر سر نحوه مدیریت پرونده ایران با دولت بایدن اختلاف پیدا کرده اند. به گفته آنها، درخواست های دو حزبی برای اعمال فشار و تحریم های بیشتر نفتی علیه رژیم ایران هنوز پاسخی از سوی دولت دریافت نکرده است.

در همین حال دو تن از دوستان رابرت مالی، علی واعظ و ولی نصر در نشریه "فارین افرز" مقاله‌ای منتشر کردند و ایده توافق منطقه‌ای به جای برجام را مطرح کردند که بر اساس آن رژیم ایران برنامه هسته‌ایش را محدود کند. اما تحریم‌های اروپا و آمریکا ادامه یابد و در عوض به توافق با کنشگران مختلف منطقه‌ای دست یابد.

یک کارشناس داخلی در این باره گفته: ایران تا زمانی که مشکلات خود را با قدرت‌های غربی حل نکند، دستیابی به هر توافقی در سطح منطقه چندان معنادار نخواهد بود. درست به همین دلیل هم است که ایده دستیابی به توافق منطقه‌ای و جایگزین کردن آن با اصول مندرج در توافق برجام، به هیچ عنوان واقع بینانه نیست و اساسا چیزی را نصیبِ ایران نخواهد کرد.





بهرام May 16, 2023 01:07 PM

وقتی صحبت از روابط آمریکا با علی خامنه ای و رژیم بچه کش میشود همیشه همه مسائل مهم محرمانه است چه آنکه در کنگره آمریکا میگذرد و چه در کاخ سفید
پس میشود نتیجه گرفت که چون نمیخواهند شفاف به مردم آمریکا و مردم ایران گذارش روشن بدهند پس کاسه ای زیر نیم کاسه است شاید طراحان «تئوری توطعه» درست میگویند که دست ملاها و دمکراتهای آمریکا در یک کاسه است

آنچه دوستان رابرت مالی یعنی علی واعظ و ولی نصر نمیدانند این است که تا همه تحریمهای آمریکا و اروپا برداشته نشود خامنه ای به طرف بمب هسته ای پیش میرود و توقفی هم در کار نخواهد بود این مسئله را بایدن و آمریکایی ها بخوبی میدانند و این دو نفر فقط خودشان را از لحاظ سیاسی تخریب کرده اند و اّبروی سیاسی خودشان را از بین برده اند و ثابت کرده اند که نادان هستند و شاید به همین دلیل است که دوستان رابرت مالی هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: