آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1402 = 17-05 2023

فیلم؛ نصب بنر: بچه‌های ایران را اعدام نکنید.. نگذارید ما را بکشند

حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر ‌ دست‌نوشته‌ای را منتشر کرده که در زیر آن نام سه متهم پرونده «خانه اصفهان‌» آمده و در آن نوشته شده «نگذارید ما را بکشند». (تصویر زیر)

در متن منتشر شده امضاکنندگان نامه خطاب به «همشهریان و هموطنان» نوشته‌اند «ما به یاری شما نیاز داریم».

بر روی این کاغذ که مهر «کتابخانه زندان مرکزی اصفهان» بر آن خورده، نویسندگان تاریخ ۲۷ اردیبهشت را ثبت کرده‌اند و کنار آن نوشته‌اند «بچه‌های ایران».

پسرعموی مجید کاظمی در گفت‌وگو با رادیوفردا صحت این دست‌نوشته را تایید کرده که نشان می‌دهد این سه معترض جوان در خطر اعدام قرار دارند و نگرانی خانواده‌های آنها و فعالین بیهوده نیست.

همچنین ویدیویی منتشر شده که نصب یک بنر با تصویر طناب دار و سه گل در اتوبان حکیم تهران را نشان می‌دهد. فردی که این ویدیو را گرفته می‌گوید این بنر در اعتراض به حکم اعدام مجید کاظمی،‌ سعید یعقوبی و صالح میرهاشمی است. (فیلم زیر)

این سه نفر متهمان پرونده موسوم به «خانه اصفهان» هستند که هفته پیش «اعترافات اجباری» آنها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و از آن زمان نگرانی‌ها از اجرای حکم اعدام این سه نفر شدت گرفته است.

متهمان پرونده «خانه اصفهان» در ارتباط با کشته شدن دو بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه در سال گذشته در میدان نگهبانی محله «خانه اصفهان» بازداشت و محاکمه شدند.

این در حالیست که اخیرا فایلی صوتی یکی از متهمان منتشر شده که در آن می‌گوید زیر شکنجه ناچار به اعتراف شده است.

پدر صالح میرهاشمی نیز با انتشار عکسی نوشته است: پسرم بیگناهه اسلحه نداشته مرگ بر اول و آخرتون شرم کنید از نگاه این مردم شریف...

همزمان برخی گزارشها حاکیست که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات هفت نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر طی روزهای گذشته در دادگاه‌های انقلاب تبریز برگزار شده است. این هفت نفر به اتهاماتی از جمله «محاربه» متهم شده‌اند که می‌تواند به صدور حکم اعدام برای آنان منجر شود.

هویت این هفت نفر، پژمان اسلامی ۳۱ ساله، باقر تاجی‌ احمدی‌فرد ۳۵ ساله، مهدی (صفا) فنایی ۴۱ ساله، علیرضا شیردل ۳۳ ساله، امیر احمدیان ۲۱ ساله، انوش آدمی ۳۴ ساله و امید عبدالله‌بیگی ۳۵ ساله، اعلام شده است..



ایران پرس نیوز





www.youtube.com/watch?v=9SJAj5Z5oMM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: