آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 اردیبهشت ماه 1402 = 19-05 2023

فیلم؛ شعار مرگ بر خامنه ای در منزل یکی از اعدام شدگان اصفهان

خشم و خروش مردم خشمگین در تهران و اصفهان و وکیل آباد مشهد در پی اعدام جنایتکارانه سه زندانی سیاسی با شعارهای مرگ بر خامنه‌ای

فیلم زیر: شعار مرگ بر خامنه ای در منزل منزل سعید یعقوبی

اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی در سحرگاه ۲۹ اردیبهشت، واکنش‌های بسیاری را از سوی شهروندان ایران، سیاستمداران و دولت‌های خارجی و نهادهای حقوق بشری در پی داشت. بر اساس گزارش‌ها همچنین پیکر اعدام‌شدگان در خفا، فضایی امنیتی و در سه شهر جداگانه استان اصفهان دفن شدند.

محمد هاشمی که پیش‌تر خبر بازداشت محسن کاظمی (برادر مجید کاظمی) را منتشر کرده بود، درباره نحوه خبردار شدن او از اعدام برادرش نوشت: «بچه رو کشتن، زنگ زدن به برادرش گفتن بیا این‌جا به کسی هم چیزی نگو.»

او در ادامه اضافه کرد: «بردن‌شون یه جای پرت، یه چاله کوچیک کندن، جلوی برادر پیکر برادر رو به زور کردن تو قبری که براش کوچیک بوده، بعد گوشی رو دادن بهش گفتن حالا به خانواده‌ت بگو بیان اینجا.»

از سوی دیگر، تصویر و گزارشی به دست ایران‌اینترنشنال رسیده است که نشان می‌دهند سعید یعقوبی کُردسُفلی، یکی از سه متهم اعدام شده، «غریبانه» در نزدیکی غسال‌خانه روستای کُرد سفالی در اصفهان به خاک سپرده شده است.

سعید دهقان، وکیل ایرانی مقیم کانادا به رادیو فرانسه گفت: هدف جمهوری اسلامی از این اعدام‌ها، انتقام از مردم معترض، ارعاب آنها و تسکین دادن به نیروهای حکومتی است.

آمریکا و اتحادیه اروپا این اقدام جمهوری اسلامی را به شدیدترین نحو محکوم کردند. یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی توسط رژیم ایران را به شدیدترین نحو محکوم می‌کنیم و در اندوه مرگ این سه مرد جوان با مردم ایران و خانواده‌های آن‌ها شریک هستیم.

سه جوان دیگر مملکت‌مان به دست ضحاکان زمانه اعدام شدند

شاهزاده رضا پهلوی نیز به اجرای حکم اعدام سه متهم «خانه اصفهان» واکنش نشان داد و بر ادامۀ مبارزه تا سرنگونی جمهوری اسلامی تأکید کرد.

او گفت: «ما امروز همگی خشمگین هستیم، اندوهگین و غمناک هستیم با از دست دادن سه جوانمرد دیگر مملکت‌مان که به دست ضحاکان زمانه اعدام شدند.»

شاهزاده رضا پهلوی با اشاره به تلاش مردمی که در روزهای اخیر برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی در مقابل زندان دستگرد اصفهان تجمع کرده بودند، افزود که «علی‌رغم تمام فریادها» جمهوری اسلامی «همچنان بی‌رحمانه مشغول کشتار هم‌میهنان‌مان است».

او در عین حال، بر ضرورت تداوم «همبستگی و یک‌صدایی» مخالفان جمهوری اسلامی برای ادامۀ مبارزه با این حکومت تأکید کرد و گفت: ««نباید باور و امیدمان را به آینده‌ای بهتر از دست بدهیم.»

شاهزاده رضا پهلوی در پایان تصریح کرد که به باور او پس از سرنگونی جمهوری اسلامی، مردم ایران شاهد دستیابی «به آزادی واقعی، به آسایش، امنیت و به پایان اعدام» خواهند بود.





www.youtube.com/watch?v=zPB5Qv49USQ

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: