آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 30 اردیبهشت ماه 1402 = 20-05 2023

یورش با گلوله های ساچمه‌ ای به خانواده زندانیان پیش از اعدام+عکس

تنها ساعتی پس از تجمع خانواده‌های زندانیانی که با اتهام‌های مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در مقابل زندان قزلحصار کرج، سه نفر از این زندانیان اعدام شدند. وب‌سایت حقوق بشری هه‌نگاو خبر داد که این سه زندانی اهل کوهدشت در استان لرستان به نام‌های سعید گراوند، صمد گرواند و شهاب منصوری‌نسب گراوند سحرگاه شنبه ۳۰ اردیبهشت اعدام شده‌اند.

این در حالیست که تجمع اعتراضی خانواده های زندانیان محکوم به اعدام در مقابل زندان قزلحصار با ورود نیروهای گارد ویژه به خشونت کشیده شد. بر اساس شواهدی که بدست هرانا رسیده، ماموران از گاز اشک آور برای سرکوب معترضان استفاده کرده و به سمت آنان با سلاح های ساچمه زن تیراندازی کردند.

یک شاهد عینی در این خصوص به هرانا گفت: “تجمع امروز مقابل زندان قزلحضار با دخالت پلیس و نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد. گارد ویژه برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و به سمت آنان تیراندازی (گلوله های ساچمه ای) کردند. همچنین در جریان این تجمع، شماری از زنان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.” (عکس زیر)

در ویدیوها و تصاویری که هرانا توانسته صحت آنان را مستقلا تایید کند دیده میشود که شماری از معترضان مورد اصابت گلوله های ساچمه ای قرار گرفته اند.



کهن دیارا May 21, 2023 12:46 AM

گار دویژه و نیروهای اطلاعاتی را پارتیزانهای انقلابی چرا به راه یک بار رفتن دعوت خنثی نمیکنند تمام نیروهای بالفعل جانی بدانند که تاوان سخت پس خواهند داد تاوانی پشت کوه را بلرزه میاندازد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: