آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 اردیبهشت ماه 1402 = 21-05 2023

جنگ اوکراین؛ پیام گروه هفت به پوتین: پیروز این میدان نخواهی شد

به گزارش خبرگزاری آلمان، سرکرده گروه مزدوران روسی واگنر در یک پیام ویدئویی اعلام کرد شهر باخموت، در شرق اوکراین به طور کامل تصرف شده است. وی در حالی خبر تسخیر باخموت را اعلام کرد که دو هفته پیش در بیانیه‌ای تهدید کرده بود به دلیل تعلل ارتش روسیه در تامین مهمات مورد نیاز نیروهایش آنها را از جبهه‌های نبرد باخموت خارج می‌کند.

اوکراین هنوز به طور رسمی سقوط شهر باخموت را تائید نکرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس شامگاه شنبه از قول هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین گزارش داد وضعیت بحرانی است اما مدافعان اوکراینی همچنان به مقابله با متجاوزان ادامه می‌دهند.

نبرد بر سر کنترل شهر باخموت از حدود هفت ماه پیش به این سو ادامه داشته است. کارشناسان نظامی معتقدند جنگ بر سر شهر باخموت خونین‌ترین نبرد نیروهای پیاده نظام در اروپا از زمان خاتمه جنگ دوم جهانی تا کنون است.

گروه هفت علیه "ماشین جنگی روسیه"

اوکراین از مدت‌ها پیش بر اهمیت دریافت تسلیحات سنگین از متحدان غربی برای مقابله با پیشروی نیروهای روسی و متحدان مسکو تاکید کرده و در ماه‌های اخیر حمایت نظامی از کی‌یف افزایش یافته است.

صدراعظم آلمان می‌گوید این کشور پس از ایالات متحده بیشترین حمایت‌ها را از اوکراین می‌کند و این کار شامل سازماندهی ارسال تانک‌های پیشرفته، مهمات و سامانه‌های دفاع ضدهوایی می‌شود.

سران و رهبران کشورهای گروه هفت در اجلاس خود در ژاپن بر لزوم تشدید تحریم‌ها علیه مسکو تاکید و هدف از این تحریم‌ها را فلج کردن "ماشین جنگی روسیه" تا حد ممکن اعلام کردند.

اجلاس سه روزه سران گروه هفت روز یک‌شنبه، ۲۱ مه در حالی به پایان می‌رسد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز به ژاپن سفر کرده است.

این در حالیست که در روزهای اخیر درباره افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین و تحویل احتمالی هواپیماهای جنگنده F-16 به این کشور بسیار بحث و گمانه‌زنی شده است.

به گزارش دویچه وله، صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس گروه هفت در ژاپن درباره اهمیت اعلام آموزش خلبانان اوکراینی گفت: روسیه باید متوجه شود که حتی اگر به اندازه کافی هم دوام بیاورد، تاخت و تازش در اوکراین موفق نخواهد بود.

وی پیش تر گفته بود: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم پوتین در این جنگ پیروز شود. این موضوع باید برای پوتین روشن شود که صلح دیکته‌شده‌ای وجود نخواهد داشت. اوکراین این را نمی‌پذیرد و ما هم نمی‌پذیریم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: