آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 مرداد ماه 1402 = 08-08 2023

به برکت جمهوری اسلامی؛ وحوش طالبان به ایران اعلان جنگ دادند!

خبرگزاری بلومبرگ از آمادگی نیروهای طالبان برای جنگ با ایران خبر داد و نوشت که طالبان علاوه بر بمب‌گذار انتحاری، تجهیزات نظامی دیگری شامل صدها خودروی نظامی و سلاح‌های به جا مانده از آمریکا در افغانستان را به مرز ایران منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، با وجود تماس‌های دیپلماتیک میان تهران و کابل، طالبان در پی تهدید دولت رئيسی برای جنگ با ایران آماده شده است. رئیسی در آن زمان هشدار داد: «اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود و این مساله چیزی نیست که مشمول مرور زمان شود. حرف من را جدی بگیرید تا بعدا گلایه نکنید.»

این هشدار رئیسی با واکنش تند دولت افغانستان مواجه شد و مقام‌های طالبان اتهام‌های جمهوری اسلامی را رد کردند.

در گزارش بلومبرگ از جمله به پاسخ تمسخرآمیز یک عضو طالبان به ریيس‌جمهوری ایران اشاره شده که یک بشکه زرد رنگ آب به آقای رئيسی پیشکش کرد و گفت ما را نترسانید.

بشکه‌های زردرنگ، نماد حملات انتحاری طالبان است.

در طول هفته‌های بعد تلاش‌های دیپلماتیک برای حل تنش و حل مشکل آب به میان آمد و هر دو طرف اعلام کردند که با حسن‌نیت می‌خواهند این مساله را حل کنند. اما به نوشته بلومبرگ، با وجود تماس‌های دیپلماتیک، طالبان برای جنگ آماده شده است.

به گزارش ایران اینترنشنال، ین خبرگزاری به نقل از منابع خود نوشته است که هزاران نیروی مسلح گروه طالبان به همراه صدها بمب‌گذار انتحاری به اضافه صدها وسیله نقلیه نظامی و تجهیزات جنگی ساخت آمریکا که برای طالبان رها شده به نزدیکی مرز ایران منتقل شده است.

بلومبرگ به دلایل امنیتی از منابع خود نام نبرده اما نوشته این اطلاعات «دقیق» بوده و طالبان برای جنگ آماده شده است.




علیرضا August 8, 2023 12:29 PM

طالبان هم می‌داند تبلیغات جمهوری اسلامی چقدر پوچ و توخالی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: