آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 خرداد ماه 1402 = 22-05 2023

مرگ مشکوک یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات؛ واکنش مادر مهسا

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» از مرگ مشکوک جواد قیاسوند، از بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۳۹۶، چند روز پس از آزادی در شهریور پارسال خبر داده است.

جواد قیاسوند در زمان اعتراضات ۹۶، ۱۵ سال داشته و به دلیل پایین کشیدن و سوزاندن پرچم جمهوری‌‌اسلامی بازداشت و به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

او شهریور ۱۴۰۱ آزاد و چند روز بعد بر اساس آن چه «سکته قلبی» اعلام شد، جان باخت. پدر جواد فردای روز بازداشت او به اداره اطلاعات رفته بود و گفته بود مگر قیمت پرچمتان چند است؟ پولش را میدهم پسرم را آزاد کنید.

در سال‌ها و به‌ویژه ماه‌های گذشته گزارش‌های متعددی از مرگ مشکوک بازداشت‌شدگان در فاصله کوتاهی پس از آزادی منتشر شده است.

به گزارش رادیو فردا، در یکی از تازه‌ترین گزارش‌ها اعلام شد که «اميرحسين تروال ايمان» از بازداشت‌شدگان اعتراضات «زن زندگی آزادی»، ده روز پس از آزادی موقت از زندان، ۲۶ اردیبهشت بر اثر «سكته قلبی در خواب» درگذشت.

مادر مهسا: بی‌آبرویی خودتان را ثابت می‌کنید

مژگان افتخاری، مادر مهسا امينی،‌ در واکنش به حمله و تخریب آرامگاه دخترش در یک استوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «ژینا، مهسا امینی عشق خدا و تمام مردم ایران و جهانه.»

او در ادامه خطاب به حمله‌کنندگان گفت: «با این کارهاتون فقط بی‌آبرویی خودتون رو ثابت می‌کنید.»

بر اساس گزارش‌ها صبح روز یک‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت آرامستان آیچی سقز، محل دفن مهسا امینی، مورد حمله قرار گرفت و بخشی از آرامگاه او تخریب و قاب شیشه‌ای حاوی عکس او نیز شکسته شد.

صالح نیکبخت، وکیل خانواده امینی، در بیانیه‌ای این موضوع را تأیید و اعلام کرد که این حمله توسط افراد «معلوم‌الحال» صورت گرفته است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: