آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 خرداد ماه 1402 = 22-05 2023

تماس‌های تلفنی تهدیدآمیز نهادهای امنیتی با آسیب دیدگان اعتراضات

در ادامه فشارهای نهادهای امنیتی به آسیب دیدگان چشمی اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، امیر ولایتی، معترضی که یک چشم خود را با شلیک گلوله ماموران حکومتی از دست داد، روز جمعه ۲۸ اردیبهشت بازداشت شده و تاکنون هیچ خبری از او در دست نیست.

همچنین هرش نقشبندی⁩، بازیگر و کارگردان تئاتر نیز که در جریان اعتراضات ۳۱ شهریورماه سال گذشته یک⁩ چشم خود را بر اثر شلیک ماموران از دست داده بود، در روزهای اخیر بازداشت شده و از شرایط فعلی و محل نگهداری او اطلاعاتی وجود ندارد.

پارسا قبادی، معترض دیگری که دوچشمش هدف گلوله ماموران حکومتی قرار گرفته بود نیز در روزهای اخیر به همراه برادرش بازداشت و پس از چند روز آزاد شده، اما برادر او همچنان در بازداشت است.

در همین حال منابع ایران اینترنشنال از تماس‌های تلفنی تهدیدآمیز نهادهای امنیتی با زنانی خبر می‌دهند که در اعتراضات سراسری سال گذشته، چشمشان آسیب دیده و از آنان خواسته شده دیگر در این مورد در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی چیزی ننویسند.

در روزهای گذشته نیز حسین حسین‌پور، از آسیب‌دیدگان چشم در اعتراضات خبر داد که به اطلاعات سپاه استان فارس شیراز احضار شده است. او به «کارشکنی در درمان و خط خوردن اسمش از لیست پیوند قرنیه بیمارستان خلیلی شیراز» معترض شده بود.

چند روز بعد ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی به نقل از معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز «لغو عمل پیوند قرنیه» آقای حسین‌پور را تایید کرد اما دلیل آن را «ضرورت پیوند قرنیه به یک کودک» عنوان نمود.

در هفته‌های گذشته شهرداری تهران بنری در سطح شهر تهران نصب کرد که در آن به صورت کنایه‌آمیز کسانی که در جریان اعتراضات چشم خود را از دست داده بودند را به دروغگویی متهم می‌کرد. این موضوع باعث واکنش شدید شهروندان در ایران شد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: