آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 خرداد ماه 1402 = 22-05 2023

اعدام‌ها؛ پیام برای خامنه‌ای جلاد: ایران امروز ایران دهه ۶۰ نیست

فیلم زیر: گروهی از ایرانیان مقیم دانمارک امروز با در دست داشتن تصاویر معترضان زندانی در ایران در مکان‌های عمومی حاضر شده و خواستار جلوگیری از اعدام آنان شدند. ایرانیان خارج کشور تا کنون چندین تجمع در اعتراض به اعدام‌ها برگزار کرده‌اند.

زندانیان سیاسی زن در اوین: به این حکومت خونخوار پایان خواهیم داد

در همین حال جمعی از زندانیان سیاسی زن در زندان اوین در واکنش به اعدام‌های اخیر در حیاط بند زنان تجمع کردند. در گزارشی از این مراسم که به دست بی‌بی‌سی رسیده است، نرگس محمدی، سپیده قلیان، بهاره هدایت، زهره سرو، مهوش شهریاری، نسرین خضری جوادی، شکیلا منفرد، ویدا ربانی در مراسم اعتراض به این اعدام‌ها سخنرانی کرده‌اند.

نرگس محمدی در سخنان خود گفت: ایران ۱۴۰۲ ایران ۱۳۶۰ نیست و اگر دهه شصت کارکرد اعدام ایجاد رعب و وحشت و سرکوب جریانات و گرایشات مختلف به منظور تثبیت و تداوم حکومت استبدادی بود، اعدام‌های اخیر ضد این کارکرد را خواهد داشت...

همزمان و در واکنشی دیگر،‌ شش نفر از زندانیان سیاسی در ایران با انتشار بیانیه‌ای از رویکرد حکومت ایران به مجازات اعدام انتقاد کرده‌ و نوشته‌اند جمهوری اسلامی از اعدام به عنوان «ابزار سرکوب» بهره می‌گیرد.

در این نامه که به امضای مصطفی تاج‌زاده، امیرسالار داودی، حسین رزاق، رضا شهابی، سعید مدنی و کیوان مهتدی رسیده، نوشته شده است جمهوری اسلامی «گمان می‌کند اعدام بیشتر، سرپوشی بر چالش‌ها و بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این ‌روزهای کشور است و به همین دلیل عجولانه و با سراسیمگی به اعدام‌ها به ویژه در حق شهروندان معترض مبادرت می‌کند.»

به نوشته این زندانیان، اعدام هیچ خیر عمومی ندارد و تیشه به ریشه «تمام داشته‌های ملی می‌زند». امضاکنندگان هم‌چنین به رهبران حکومت و نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داده‌اند که « تداوم و تشدید هر نوع خشونت به ویژه اعدام، جامعه را به‌سوی خشونت بیشتر سوق خواهد داد.»

در ادامه اعتراض‌ها به موج اعدام‌ها در ایران، گروهی از هنرمندان و سینماگران ایرانی نیز روز گذشته روی فرش قرمز جشنواره سینمایی کن در فرانسه تجمع کردند.





www.youtube.com/watch?v=5-MdaVk8gts

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



اردلان May 23, 2023 04:03 AM

طی ۴۵ سال اشغال ایران به امر قدرتهای برتر جهانی و به وسیله ملاهای مفتخور انجام گرفت
اما با گذشت چندین دوره و تجمع نارضایتیهای اکثریت مردم بصورت کاملا برمامه ریزی شده آنان توانستند پتانسیل جامعه عصیان زده ایران را با ترفند خالی کنند یعنی با کشاندن افراد شجاع و میهن دوست اما با دست خالی و خودجوش همچنین محدود به خیابانها بکشانند و آنان را سرکوب، دستگیر و راهی زندانها سازنند و برای ترساندن اقشار خاکستری برخی از آنان را نیز بقتل برسانند و یا تحت عنوان اعدام بدار بکشانند
مردم بدانند که این رژیم وابسته به قدرتهای فوق با برنامه عمل کرده بنابرین اگر مردم بخواهند بدنبال بازپسگیری ایران باشند باید بصورت سازماندهی شده و هماهنگ عمل کنند
همچنین مردم بدانند که کلیت رژیم و مجموعه نیروهای اطلاعاتی آنان افزون بر ابزارهای رسانه ای اربابان آنان همه و همه بصورت کاملا سازماندهی شده و با برنامه عمل کرده اند☝
تنها با شکیل شورای قیام در داخل کشور میتوان این غده سرطانی بسیار خطرناک یعنی رژیم آخو ندی را نا بود ساخت و دیگر هیچ☝

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: