آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 خرداد ماه 1402 = 23-05 2023

ایران؛ چرا تصاویر بمب سنگرشکن قدرتمند آمریکا حذف شد؟+فیلم

در اقدامی بی سابقه، حزب‌الله لبنان، مهمترین متحد جمهوری اسلامی در منطقه، در حضور صدها خبرنگار از جمله پنجاه گزارشگر رسانه‌های غربی یک رزمایش نظامی در نزدیکی مرز اسرائیل در جنوب لبنان برگزار کرد. هدف از این رزمایش شبیه سازی حمله به اسرائیل و نفوذ در خاک این کشور بوده است.

پیام و هدف این رزمایش چه بوده است و آیا این رزمایش می‌توانسته بدون موافقت یا حتی دستور مستقیم جمهوری اسلامی برگزار شود؟

به گزارش رادیو فرانسه، مئیر جاودانفر، کارشناس مسائل خاورمیانه و استاد دانشگاه رایخمن در اسرائیل می گوید: مهمترین علت برگزاری رزمایش اخیر حزب الله نگرانی جمهوری اسلامی و خود حزب‌الله از همکاری‌های نظامی فزایندۀ اسرائیل و آمریکا است. از دسامبر گذشته تاکنون اسرائیل و آمریکا سه رزمایش مشترک برگزار کرده‌اند که مهمترین محور آنها شبیه‌سازی حمله به تأسیسات اتمی در ایران بوده است.

این در حالیست که یک پایگاه نیروی هوایی آمریکا تصاویری از بمب "نفوذگر با مهمات انبوه" را منتشر و یک روز بعد حذف کرد. این بمب سنگرشکن ۱۲ تنی قابلیت نفوذ به اعماق زمین را دارد که می‌تواند احتمالا علیه تأسیسات اتمی در ایران به کار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، با تشدید تنش‌ها با رژیم ایران بر سر برنامه هسته‌ای، ارتش آمریکا در این ماه تصاویری از یک بمب قدرتمند را منتشر کرد که برای نفوذ به اعماق زمین و تخریب تأسیسات زیرزمینی که می‌تواند برای غنی‌سازی اورانیوم استفاده شود، طراحی شده است.

بمب سنگرشکن جدید آمریکا برای حمله احتمالی علیه رژیم ایران

نیروی هوایی آمریکا در دوم ماه مه (۱۲ اردیبهشت) تصاویر کمیاب از این سلاح موسوم به "جی‌بی‌یو-۵۷" و معروف به "نفوذگر مهمات انبوه" را منتشر کرد. این تصاویر اما یک روز بعد حذف شدند. ظاهراً به این دلیل که عکس‌ها جزئیات حساسی را در مورد ترکیب و قدرت تخریبی سلاح نشان می‌دادند.

به گزارش دویچه وله، انتشار این عکس‌ها در حالی صورت می‌گیرد که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که رژیم ایران در حال پیشرفت مداوم در ساخت یک تاسیسات هسته‌ای است که احتمالاً خارج از برد "جی‌بی‌یو-۵۷" است که آخرین سلاح ارتش آمریکا برای از بین بردن تأسیسات زیرزمینی محسوب می‌شود.

ایالات متحده در دهه ۲۰۰۰ با افزایش نگرانی‌ها در مورد اینکه ایران با ساخت سایت‌های هسته‌ای زیرزمینی می‌خواهد آن‌ها را از حملات احتمالی مصون دارد، سیستم ساخت بمب "نفوذگر مهمات انبوه" را توسعه داد. (فیلم زیر)

آسوشیتدپرس می‌نویسد، این اولین باری نیست که نیروی هوایی آمریکا عکس‌ها و فیلم‌هایی را از این بمب منتشر می‌کند که همزمان با افزایش تنش‌ها با تهران بر سر برنامه هسته‌ای بوده است. در سال ۲۰۱۹ ارتش آمریکا ویدئویی از یک بمب افکن "بی-۲" در حال پرتاب دو بمب منتشر کرد.

نیروی هوایی ایالات متحده به درخواست‌ها برای اظهار نظر درباره اینکه چرا جدیدترین مجموعه عکس‌ها را نخست پست و سپس حذف کرده، پاسخی نداده است.

راهول اودوشی، تحلیلگر ارشد امور تسلیحات در "جینس" (Janes) که یک شرکت اطلاعاتی منبع باز (اوپن سورس) است، به آسوشیتدپرس گفته است: «این بمب همچنین حاوی ترکیبی از یک ماده منفجره استاندارد و یک ترکیب انفجاری نسبتاً جدید است.»




www.youtube.com/watch?v=Q7cKjmX0T0w

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: