آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 خرداد ماه 1402 = 23-05 2023

کارشناس: پیشرفت در برنامه اتمی خامنه‌ای منجر به حمله خواهد شد

رییس شورای امنیت ملی اسرائیل در واکنش به انتشار خبر ساخت تاسیسات اتمی زیرزمینی جدید در نطنز اعلام کرد: «این موضوع توانایی حمله را محدود می‌کند اما هیچ جایی نیست که نتوان در یک حمله به آن دست یافت.»

تساخی هنگبی گفت: «ما امیدواریم هیچ وقت ناچار نشویم موضوع اتمی ایران را از طریق نظامی حل کنیم اما برای شرایطی که هیچ گزینه دیگری وجود نداشته باشد آماده‌ایم.»

او افزود: «اگر به این نتیجه برسیم که هیچ راهی جز حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران وجود ندارد، هر رهبری در اسرائیل از حمایت جامعه برای چنین اقدامی برخوردار خواهد بود.»

هرتسی هلیوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل هم درباره برنامه اتمی خامنه ای گفت: «تحولات احتمالی منفی در افق دیده می‌شود که می‌تواند به اقداماتی منجر شود. هم ما و هم دیگران توانایی‌هایی برای اقدام داریم.»

پیش از این خبرگزاری آسوشیتدپرس با استناد به تصاویر ماهوار‌ه‌ای جدید از احداث تونل‌های بسیار عمیق در کوه‌های نزدیک به تاسیسات هسته‌ای نطنز خبر داده است.

به گزارش این خبرگزاری، ساخت تاسیسات تازه شاید تلاش غرب برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به تسلیحات اتمی را، در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای، دچار مشکل کند.

کلسی داونپورت، تحلیلگر هسته‌ای در انجمن کنترل تسلیحات در واشنگتن، می‌گوید تکمیل تاسیسات جدید «مثل کابوسی است که خطر رویارویی» را تشدید می‌کند.

خانم داونپورت به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «با توجه به فرصت کمی که تا ساخت بمب اتم به وسیله ایران وجود دارد، احتمال گسترش برنامه هسته‌ای ایران بدون عبور از خطوط قرمز آمریکا و اسرائیل بسیار کم است. بنابراین، در شرایط فعلی، هرگونه شدت بخشیدن به طرح‌های هسته‌ای ایران خطر مناقشه را تشدید خواهد کرد.»

فیلم زیر: گفت‌وگو با مناشه امیر، کارشناس امور خاورمیانه




www.youtube.com/watch?v=YBO1dHfGFcY

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: