آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 خرداد ماه 1402 = 24-05 2023

ماموران حکومتی برادر روزنامه نگار مقیم خارج را دستگیر کرده‌اند

شیما شهرابی، روزنامه نگار و از سردبیران سایت «ایران‌وایر» می گوید به دلیل فعالیت‌های روزنامه نگاری‌اش، ماموران در ایران برادرش را بازداشت کرده‌اند. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از بازداشت سجاد شهرابی، دوبلور و گوینده رادیو، در روز ۱۲ اردیبهشت خبر داده بودند، اما اتهام او نامعلوم بود.

به گزارش بی بی سی، خانم شهرابی در توییتر خود گفته «برادرم سجاد شهرابی به خاطر فعالیت‌های رسانه‌ای من بازداشت شده است. بیش از سه هفته از بازداشت او می‌گذرد و یک هفته است که تماس‌های او قطع شده. او پیشتر گفته بود در انفرادی بوده و پس از اعتصاب غذا به سلول‌های چند نفره منتقل شده است».

خانم شهرابی گفته خانواده او نگران وضعیت برادرش هستند.

او در حساب اینستاگرام خود نوشته «با گذشت ۲۲ روز از بازداشت برادرم، شعبه دو بازپرسی زندان اوین که پس از پیگیری‌های مکرر پدرم به‌عنوان مرجع رسیدگی‌کننده به پرونده معرفی شده، هنوز عنوان اتهامی برادرم را عنوان نکرده و تنها به این گفته بسنده کرده که به او بازداشت موقت یک ماهه ابلاغ شده است».

بازداشت افراد خانواده و دستگیرهای فامیلی مطابق قوانین بین‌المللی و مقررات در جمهوری اسلامی ممنوع است.

مقام های حکومت ایران برای در فشار گذاشتن از جمله فعالان مدنی و سیاسی، روزنامه نگاران و وکلا از جمله وکلای حقوق بشری، با بازداشت افراد خانواده، تلاش می کنند، سیاست‌های خود در سرکوب‌های برون مرزی را پیش ببرند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: