آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 خرداد ماه 1402 = 24-05 2023

واکنش‌ها به حمایت تمام قد رهبر "نظام" از مجلس دست نشانده خود

اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در دفاع از مجلسی که اکثریت آن در اختیار اصولگرایان هوادار اوست با انتقادهای زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

اظهارات خامنه ای با واکنش شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و آن‌ها رهبر جمهوری اسلامی را متهم کردند که چشم خود را بر روی «ناکارآمدی» و «فساد نمایندگان» مجلس بسته است، چون از نظر فکری و خط مشی به او نزدیک هستند.

عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت پیشین محمد خاتمی، یکی از این منتقدان است که عملکرد مجلس یازدهم را از زاویه اقتصادی زیر سوال برده و در توئیتی نوشته که «مهم این است که مجلس انقلابی همچنان انقلابی بماند، اصلا مهم نیست که دستاورد مجلس انقلابی و دولت انقلابی جوان حزب‌اللهی، تورم هفتاد درصدی و به خاک سیاه نشستن مردم باشد».

محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس، نیز که از جناح اصلاح‌طلب است، با هشتگ «مجلس انقلابی» این شعر را به طنز از قول نمایندگان نوشته که «مژده دهید مژده دهید، یار پسندید مرا یار پسندید مرا!»

به گزارش رادیو فردا، اظهارات رهبر جمهوری اسلامی از آن رو حائز اهمیت است که امسال، سال آخر مجلس یازدهم بوده و قرار است که در اسفندماه انتخابات جدیدی برگزار شود. انتظار می‌رود شورای نگهبان به نمایندگی از رهبر جمهوری اسلامی، بار دیگر مخالفان و منتقدان را رد صلاحیت کرده و فقط به هواداران علی خامنه‌ای اجازه رقابت بین خود را بدهد.

از سوی دیگر، این احتمال مطرح شده است که با توجه به اعتراضات سراسری در کشور پس از مرگ مهسا امینی، تشدید بحران‌ اقتصادی و ناامیدی مردم از پیگیری مطالبات خود از طریق ساختارهای فعلی، انتخابات اسفندماه به مانند گذشته سرد و بی‌روح برگزار شود.

حمایت تمام قد خامنه ای از مجلس دست نشانده و غیر منتخب مردم

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با خامنه‌ای دیدار کردند. گزیده سخنان خامنه ای در این دیدار به شرح زیر است:

مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته و بر این اساس، قانون گذاشته است

من از اول تشکیل این مجلس اعتقاد خودم و علاقه‌ی خودم به این مجلس را که از روی اطلاع بود، عرض کردم. گفتم مجلس، مجلس انقلابی است. الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار میکنم. این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، با سواد، جوان، پرتحرک، پرکار.

مجموعه را که نگاه میکند انسان، با نگاه مجموعی این مجلس انصافاً یک مجلس انقلابی است. مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته.

براساس شناخت مشکلات، قانون گذاشته شده.کار‌هایی که شده، قانون‌هایی که تصویب شده یا در مجرای تصویب قرار دارد الان، این‌ها همه حاکی از آشنایی با مشکلات کشور است.

هدف این قوانین مبارزه با فساد بوده، رفع تبعیض بوده، رفع انحصار بوده، بهبود فضای کسب و کار بوده و بقیه‌ی مسائل اقتصادی دیگر.

اگر شما نمایندگان مجلس فرصت پیدا می‌کنید که در شهر خودتان تبلیغات انتخاباتی بکنید با خیال راحت بروید بین مردم حرف بزنید، بعد مردم با خیال راحت بروند پای صندوق اسم شما را بیندازند در صندوق، بعد بیایید در مجلس، بخاطر آن فداکاری‌هاست، بخاطر آن شهادت‌هاست، بخاطر آن از خودگذشتگی‌های به معنای واقعی کلمه است.

قانون اقدام راهبردی کشور را از سرگردانی در قضیه‌ی هسته‌ای نجات داد. برخی از این قوانینی که شما در مجلس تصویب کردید، قوانین راهبردی است برای کشور که واقعاً جای احترام و تمجید دارد.

این قانون کاملاً مشخص کرد که باید چه کار کنیم، الان هم داریم نشانه‌هایش را در دنیا مشاهده می‌کنیم...



بهرام May 24, 2023 10:52 AM

خامنه ای میگوید، گفتم مجلس، مجلس انقلابی است خوب مشخص است چون همه اینها را خودت انتصاب کردی با رأی مردم نبوده و قوانینی که در این مجلس تصویب میشود را خودت به آنها دیکته میکنی تازه یک چیزی هم به نام حکم حکومتی برای خودت دست و پا کردی که آن هم نشان از خودکامگی و مرام دیکتاتور مسلک توست

اکثر این نمایندگان مجلس خامنه ای یک مشت بی سواد بساز و بفروش ساختمان هستند و مخصوصا هم بیسواد انتخاب میشوند چون فرد بیسواد لگد هم نمی اندازد و تنها در زمان رأی گیری برای قوانین سر و کله اشان در مجلس پیدا میشود و از نماینده بیت رهبری میپرسند که به قوانین چگونه رای دهند

همه این نمایندگان مزدوران علی خامنه ای هستند که در مقابل پول و مزایای نمایندگی برای خامنه ای بردگی میکنند و شبها هم پای بست تریاک و خوشگذارنی و زنبارگی و شب شعر مینشینند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: