آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 خرداد ماه 1402 = 24-05 2023

ایران؛ واکنش به درخواست ده‌ها مقام سیاسی سابق جهان از بایدن

بیش از صد تن از رهبران سابق جهان با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس‌ جمهور دموکرات آمریکا از راهبرد او نسبت به حکومت ایران انتقاد کرده و از او خواستند تا در قبال جمهوری اسلامی سختگیرانه‌تر رفتار کند.

این در حالیست که مقام‌های دولت بایدن به تازگی نشستی محرمانه با سناتورهای آمریکايی درباره ایران برگزار کردند. چندین سناتور پس از شرکت در این نشست از بی‌برنامگی دولت بایدن در قبال ایران به شدت انتقاد کرده و گفتند کاخ سفید استراتژی مشخصی در قبال جمهوری اسلامی ندارد.

جیم ریش، سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای که پس از این نشست منتشر شد، نوشت: ابهام راهبردی در قبال ایران تنها به جسورتر کردن رژیم تهران و نزدیک‌تر کردن شرکای ما به چین کمک خواهد کرد.

در همین حال یک پژوهشگر ارشد سیاست خارجی در بنیاد هریتیج معتقد است بسیاری از فلسفه سیاست خارجی بایدن از دولت اوباما الگوبرداری شده است.

جیمز فیلیپس در این باره می‌گوید: بخش عمده ای از دولت بایدن از افرادی تشکیل شده است که در دولت اوباما نیز خدمت کرده اند، که نتیجه آن این است که بایدن به دنبال یک معامله با ایران به قیمت اسرائیل، عربستان سعودی و دیگر شرکای واشنگتن است...

فیلیپس به فاکس نیوز دیجیتال گفت: سیاست خارجی دولت بایدن اساساً اجرای مجدد سیاست خارجی اوباما، به ویژه در خاورمیانه است. او مانند اوباما به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن تهدیدات ایران است، در حالی که عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را با عنوان بخشی از حرکت «محور» به سمت اقیانوس هند و اقیانوس آرام و ظاهراً برای مهار چین توجیه می‌کند...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: