آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 خرداد ماه 1402 = 25-05 2023

فیلم؛ سالروز درگذشت هنرمندی که همراه مردم بود نه هم‌پیمان ظالم

۴ خرداد سالروز مرگ هنرمند مردمی ناصر ملک مطیعی است. وی در سن ۸۸ سالگی و به دلیلی مشکلات تنفسی و کلیوی در سال ۱۳۹۷ بدرود حیات گفت.

شاید معروفترین اثر هنری که ناصر ملک مطیعی در آن نقش‌آفرینی کرد را بتوان فیلم «قیصر» نامید، اما سیاهه‌ای از فیلم‌ها، با مضمون اجتماعی و عامه‌پسند در کارنامه وی دیده می‌شود. فیلم‌هایی که تبدیل به خاطرات چند نسل از مردم ایران شد و ناصر ملک مطیعی را در نزد آنان به عنوان هنرمند مردمی معرفی کرد.

اما اوج شکوفایی هنر ناصر ملک مطیعی که می‌توان گفت هنر هنرهای وی بود نه در صحنه سینما که در صحنه سیاسی و اجتماعی ایران رقم خورد. پس از انقلاب ۱۳۵۷ که حکومت ولایت‌فقیه بر ایران چنبره زد و سیطره خود را بر تمامی ابعاد زندگی مردم از جمله سینما گسترد، ملک مطیعی از جمله هنرمندانی بود که در کنار مردم ایستاد نه حکومت ولایت فقیه.

پاداش این ایستادگی در کنار مردم و هنر و مرزبندی با دیکتاتوری ولایت فقیه، شعار بس گرانمایه‌ای بود که مردم ایران در مراسم تشییع پیکر او خطاب به خامنه ای سر دادند؛ «دیکتاتور نگاه کن عزت خدادادیه». (فیلم زیر)





www.youtube.com/watch?v=AQH1pQSsjMc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: