آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 خرداد ماه 1402 = 27-05 2023

پشت‌ پرده‌ تشنج ناگهانی و سخت مشکوک با طالبان؛ فیلم رجزخوانی

مشاور قالیباف در امور راهبردی گفته: واضح است که برنامه‌ای برای بی ثبات سازی مزمن مرز‌های شرقی ایران وجود دارد و دست‌هایی ناپیدا در حال خرج پولند. وقتی با خرده بازیگر‌هایی مواجهید که نه قواعد بازی را بلدند و نه سیستم مرکزی آن‌ها توان کنترل رفتارشان را دارد، گاهی برای ایجاد ثبات چاره‌ای جز استفاده عریان از زور نیست.

در همین حال احمد زیدآبادی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: با طالبان نه باید از درِ دوستی وارد شد و نه با آنها به جنگ و ستیز برخاست. این گروه بلایی است که باید حتی‌المقدور از آن پرهیز کرد و فقط به قدر ضرورت به تعامل با آن پرداخت.

وی نوشت: دوستی با طالبان مهر تأیید گذاشتن بر ظلم و اجحاف آنان به مردم افغانستان است و جنگ با آنان نیز به خطر انداختن امنیت مرزهای شرقی کشور. شاید محافلی در داخل دو کشور، شعله‌ور شدن آتشِ یک جنگ کم‌شدت را بهانۀ مناسبی برای به حاشیه راندن معضلات پیش روی خود یافته باشند.

طالبان دوباره مرزبانان ایرانی را کشتند

رسانه‌های داخلی روز شنبه از کشته شدن دست‌کم یک مرزبان ایرانی در جریان درگیری‌‌های مرزی امروز با طالبان خبر دادند. خبرگزاری فارس از زخمی شدن دو نیروی مرزبانی ایران هم خبر داده است.

منابع محلی در ولایت نیمروز پیش تر گزارش کرده بودند که طالبان و مرزبانان ایرانی در بخش‌های مرزی این ولایت باهم درگیر شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران نوشته: بررسی میدانی نیز از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و عده‌ای مسلح با هویت نامشخص حکایت دارد.

گفته شده که درگیری صبح امروز به وقت محلی در مورد «احداث دیوار مرزی» ایران در این منطقه است.

براساس گزارش‌های رسانه‌های محلی نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی از سلاح‌های سنگین استفاده کردند.

این در حالیست که برخی منابع داخلی پیش تر هشدار داده بودند که طالبان می‌خواهد ایران را درگیر جنگ کند.

فریدون مجلسی، دیپامات سابق در پاسخ به این سوال که اخیرا شاهد درگیری لفظی بین ایران و طالبان در خصوص حقابه رودخانه هیرمند بودیم. این مساله پس از روی کار آمدن مجدد طالبان در افغانستان بی سابقه بود. آیا این چالش ها در آینده جدی تر خواهد شد؟ اظهار داشت: در افغانستان حکومتی وجود ندارد گروهی و دسته ای مسلحانه آمده اند و حکومت را در اختیار خود گرفته اند، طالبان تا پیش از آنکه روی کار بیایند مورد عطوفت جمهوری اسلامی بودند. اولین بار چند ماه قبل از آن پرچم طالبان در پارک ملت ایران توسط برخی مهاجران افغانستانی که امروز تعداد آن ها به چند میلیون نفر می رسد به احتزاز در آمد و امروز مشخص نیست در داخل ایران چه تعداد مهاجر افغان ستون پنجم طالبان هستند.

مجلسی در مورد اینکه آیا ایران و طالبان بر سر حقآبه هیرمند کنار می آیند؟ گفت: مساله فی ما بین ایران و طالبان فقط هیرمند نیست. طالبان سیاستی ضد ایرانی در پیش گرفتنه است. به توافق رسیدن با طالبان امری موقت خواهد بود تا زمانی که این دار و دسته در افغانستان حکومت دارند وضعیت به همین شکل است.

کاربری با انتشار فیلم زیر نوشته است: به تازگی ایران ستیزی در میان طالبان دیده می‌شود از این جهت پاکسازی ایران توسط ملایعقوب (وزیر جنگ طالبان) رویایی است که در میان عقاید طالبان دیده میشود. طالبان با این ترانه برای ایران رجزخوانی می کند...





www.youtube.com/watch?v=P69pGFg9sTc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



علی May 27, 2023 02:45 PM

درسالهای ۱۳۵۵ افغانی سوار ماشین کردم در نزدیکی بندر عباس، بعد از کمی صحبت گفت ما افعانها بدون تیر و توپ آمدیم و کشورتان را اشغال کردیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


در جواب علی May 27, 2023 11:24 PM

علی جان دوست عزیز افغان ستیزی کار درستی نیست و اینکه طالبان امروز برای جمهوری اسلامی خط و نشان میکشد به دلیل نفرت مردم ایران از نظام خامنه ای است و طالبان این را بخوبی میداند

افغانهایی که در ایران زندگی میکنند همگی انسانهای شریفی هستند که برای یک زندگی شرافتمندانه به ایران پناه اورده اند و تعدادی هم برای کمک خرجی خانواده خود در افغانستان تلاش میکنند ولی روزگاری این افغانها هموطن خود ما بوده اند که به دلیل نبردهای ایران و بریتانیا از ما جدا شدند آنها خدمات شایانی به کشور ما در راه پیشرفت و آبادانی کشور ما انجام میدهند و بهتر است که به آنها احترام بگذاریم

نظام خامنه ای از افغانها متنفرند چون انسان نیستند ولی ما باید برعکس نظام خامنه ای رفتار کنیم چون ما انسان هستیم

پس از سرنگونی خامنه ای در ایران طالبان باید به دنبال سوراخ موش بگردد

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا May 28, 2023 04:10 AM

این‌ ارازل و اوباش اخوندها و سربازان شجاع امام زمان ، حال نه تنها در مقابل سربازان اسراییل ، که هر هفته دو سه بار عقب وجلوشان را یکی میکند ، سکوت میکند و زیر سبیلی رد میکند ، بلکه حال از کشتن مرزبانان ایرانی دم فروبستنند و فرار بر قرار ترجیح دادنند ، آنهم از یک عده دزد های قرن ۲۱ ، ولی عربده کشیدن که هزینه ای ندارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: