آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 6 خرداد ماه 1402 = 27-05 2023

بیانیۀ تفنگت را زمین بگذار؛ احضار کارگردان سینما و فعال دانشجويی

محسن امیریوسفی، رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران بار دیگر به دستور مقام قضایی به دادسرای امنیت زندان اوین احضار شد. هنوز جزئیات بیشتری دربارۀ دلایل احضار این سینماگر به دادسرا منتشر نشده است.

آقای امیریوسفی هفته گذشته بار دیگر با رای هیئت‌مدیره کانون کارگردانان به عنوان رئیس این کانون انتخاب شده بود.

این کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس ۵۱ ساله پیش از این نیز به دلیل امضای بیانیۀ «تفنگت را زمین بگذار» به دو سال حبس تعلیقی و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده بود.

بیانیۀ یاد شده خردادماه پارسال، از سوی گروهی از هنرمندان و سینماگران ایرانی در واکنش به سرکوب اعتراضات مردمی پس از فرو ریختن برج متروپل آبادان منتشر شد که خشم نهادهای امنیتی و مسئولان حکومتی را برانگیخت و موج تازه‌ای از احضار و بازداشت سینماگران سرشناس ایران را در پی داشت.

هستی امیری به دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شد

خبرگزاری هرانا – هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با دریافت ابلاغیه ای، به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار شد. از خانم امیری خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز جهت دفاع از اتهام انتسابی در این شعبه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی به دادسرا احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که در تاریخ سی و یکم اردیبهشت ماه، توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران (شهید مقدس-جرائم امنیتی) صادر و به این دانشجو ابلاغ شده است، از خانم امیری خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز جهت دفاع از اتهام انتسابی در این شعبه حاضر شود.

همچنین خانم امیری در این خصوص اعلام کرد: “در حالی برای دفاع از اتهام انتسابی به این شعبه احضار شده ام که در جلسه گذشته دفاع آخر از اینجانب اخذ شده بود.”

در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، هستی امیری، فرشته طوسی و ضیا نبوی سه دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی با تشکیل پرونده ای که در پی اعتراض دانشجویان به مسمومیت سریالی دانش‌ آموزان مدارس و برخورد حراست با دانشجویان، در دادسرای اوین تفهیم اتهام و پس از آن با قرار تامین آزاد شدند.

در تجمع ۱۶ اسفند سال گذشته در دانشگاه علامه طباطبایی بیش از سی دانشجو ممنوع‌ الورود شدند و در معرض پرونده‌ های‌ انضباطی جدید قرار گرفتند. بسیج دانشگاه علامه نیز در همان زمان با انتشار بیانیه‌ ای علیه این سه دانشجو خواستار برخوردهای امنیتی با آنان شد.

هستی امیری، در تاریخ ۹ مرداد ماه سال گذشته، جهت اجرای حکم یک سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی نهایتا تاریخ هجدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ از زندان آزاد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: