آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 خرداد ماه 1402 = 28-05 2023

جامعه شناس داخل کشور: مردم ما با غم زاده شده و با غم می‌ میرند

امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه شناس با اشاره به شرایط کنونی جامعه ایران می‌گوید: در جامعه ما علاوه بر آن نظام سیاسی که مسئله برخورد‌هایی که سیاستمداران با همدیگر دارند، اخباری که مردم از رادیو و تلویزیون می‌شنوند، تهمت‌ها و ناروایی‌هایی که نسبت به هم روا می‌دارند، رشوه‌گیری‌ها گیری‌ها، تقلب‌ها، سوءاستفاده‌ها و ... همه در پرخاشگری و خشونت موثر هستند.

به گزارش رویداد۲۴، این جامعه‌شناس در ادامه می‌گوید: در روانشناسی رنگ‌ها در کتاب روانشناسی رنگ‌ها می‌خوانیم که برخی از رنگ‌ها خشونت‌گرا و ناامیدکننده است. مثلاً رنگ سیاه، رنگ خاکستری رنگِ یاس هستند. در حالی‌که رنگ قرمز و آبی و سفید و ... رنگ شادی و نشاط است.

وی می گوید: اوضاع و احوال اجتماعی و سیاسی کشور مناسب نیست. مردم ما هیچ وقت رنگ شادی را درست ندیدند. مردم ما با غم زاده شده و با غم بزرگ شدند و با غم می‌میرند. در نتیجه غم با ما نهادینه شده و متاسفانه جامعه ما شادی ندارد. وقتی در جامعه شادی وجود نداشته باشد، مسلما مسئولان مقصر هستند.

او می‌گوید: فضای اجتماعی ما فضایی مسموم‌کننده است. یعنی هر جا را نگاه می‌کنید از در و دیوار و شعار‌ها بیلبوردها، اخبار تلویزیون که می‌گردد آنجا‌هایی که قتل و نزاع و پرخاشگری و این‌ها در خشونت موثر است، را نشان می‌دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: