آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 خرداد ماه 1402 = 28-05 2023

یک پاسدار: دعوای جمهوری اسلامی و طالبان دعوای خانوادگی است

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درگیری نیروی طالبان با مرزبانان ایران در مرز مشترک با افغانستان، گفت: طالبان جرات نا امن کردن مرز‌های ما را ندارد، اما کسانی که چشم دیدن جمهوری اسلامی را ندارند می‌خواهند این کار را انجام دهند که مرز‌های ما را نا امن کنند و ایران و طالبان را درگیر کنند، اما بدانند که هیچ موقع این اتفاق نمی‌افتد.

پاسدار کوثری در مورد اینکه این اتفاقات شرایط را به سمت گزینه نظامی بین جمهوری اسلامی و طالبان پیش نمی‌برد، گفت: درگیری در مرز اتفاق افتاده است خداوند روح همه شهدا مخصوصا مرزبانان را شاد کند مخصوصا پنج نفر یا سه نفری که اینطوری شدند، اما بحث گزینه نظامی مطرح نیست. از این اتفاقات برای بچه‌های که در یک خانه باهم هستند می‌افتد که اختلافی بوجود می‌آید و دعوا می‌شود و بحث نظامی مطرح نیست. قطعا این مسائل با گفتگو حل می‌شود...

این در حالیست که یک مقام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در توییتی نوشته: هشیار باشیم! استعمارگران می خواهند با توطئه ایران و افغانستان را نابود کنند. مردم و نخبگان دو کشور به هوش باشند هر نوع درگیری به زیان راهبردی هر دو است...

انتشار گزارش درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی واکنش‌های زیادی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و چهره‌های دو کشور داشته است. از جمله احمد مسعود، رهبر مخالفان طالبان در واکنشی تلویحی در توییتی مصراعی از یک شعر مولانا، «نگفتمت مرو آن‌جا که آشنات منم؟» را منتشر کرده است.

فرزند احمدشاه مسعود با انتشار این سطر، ظاهراً به تعامل نزدیک جمهوری اسلامی با طالبان و عدم حمایت از نیروهای مخالف آن اشاره دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: