آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 خرداد ماه 1402 = 29-05 2023

تحلیلگر: سیاست فرزندآوری خامنه‌ای فقط به جمعیت فقرا اضافه می‌کند

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: یکی از نکات جالب، بیشتر بودن تعداد کودکان خانواده‌های فقیر است ولی مهم اینکه با گذشت زمان خانوار‌هایی که فقیرترند، به نسبت بیشتری فرزند هم می‌آورند، بنابراین سیاست فرزندآوری تا هنگامی که مساله فقر به صورت ریشه‌ای حل نشود، موفق نخواهد شد و فقط به جمعیت فقرا اضافه و چرخه فقر را تشدید می‌کند.

وی نوشت: حذف فقر نیازمند جامعه قدرتمند و زیرساخت‌های مناسب مثل نهاد‌های مدنی و اینترنت و... است. تقریبا این دو مورد مهم در دولت جدید با بی‌مهری مواجه و ذیل نگاه امنیتی به حاشیه رانده شده‌اند و این برای آینده کشور و فقرا خطرناک است.

خبرگزاری ایلنا هم در گزارشی نوشت: زمانی که سخن از فرزندآوری به میان آورده می شود در نظرگرفتن دغدغه های خانواده‌ در اولویت برنامه‌ها قرار می گیرد و مهم ترین مولفه ایجاد نقصان در چرخه فرزندآوری در ابتدای امر مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی بنظر می رسد که نهیب آن هر روز بیش از قبل به گوش می رسد و به عقیده کارشناسان و فعالان حوزه جمعیت، این پدیده ناشی از ناهمگنی درآمد با سبد هزینه‌های خانواده می‌باشد بطوریکه شاهد هستیم تنگناهای درآمدی و مالی خیل کثیری از بانوان را نیز همپای مردان وارد بازار کار نموده و این خود وضعیت را بغرنج تر از قبل کرده است.

با توجه به برهان و بینه های متعدد نیاز به یادآوری بیش از این به مسئولان امر نمی باشد که فرزند آوری ریشه در ازدواج دارد و در شرایط کنونی که ازدواج به یک آرزو و معضل پرهزینه تبدیل شده، بر پایه درآمد شکل می گیرد و لازمه کسب درآمد نیز دارا بودن شغل است و شغل نیز با امنیت آن معنا پیدا می کند و حال این کلاف سردرگم را کدام دستان توانا خواهند گشود...؟



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: