آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 خرداد ماه 1402 = 29-05 2023

واکنش شدید شاهزاده رضا پهلوی به کشتار مرزبانان بی دفاع ایرانی

شاهزاده رضا پهلوی در واکنش به کشته شدن مرزبانان ایرانی در درگیری مرزی اخیر با طالبان، از عملکرد ضعیف ارتش در حفاظت از تمامیت ارضی ایران انتقاد و با خانواده‌های دو سرباز جان‌باخته ابراز هم‌دردی کرد.

در این پیام آمده است: «ارتش قدرتمند ایران را که حافظ تمامیت ارضی کشور و ضامن صلح و ثبات منطقه بود، ضعیف کردند. یونیفورم نظامی را به نماد سرکوب و کشتار مردم ایران تبدیل کردند. تا امروز ناتوان از پاسخ در خور به تروریست‌هایی باشند که به خاک کشورمان تعرض کرده و جان سربازان میهن را گرفته‌اند.»

این در حالیست که وزیر کشور دولت رئیسی گفته: درگیری در مرز ایران و افغانستان مختصر بود و با طالبان مذاکره شد. در حال حاضر مشکلی نداریم و این منطقه در آرامش قرار دارد...

تاکید پاسدار وحیدی بر «مختصر» بودن درگیری در حالی است که پیشتر سفیر سابق جمهوری اسلامی در کابل، درگیری مرزی طالبان با مرزبانان ایرانی را یک جنگ جدی توصیف کرد و گف: این درگیری می‌تواند با عوامل دیگری از سر گرفته شود.

روز شنبه نیروهای طالبان با انواع سلاح به سمت پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل تیراندازی کردند و دو تن از مرزبانان ایرانی را کشتند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: