آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 خرداد ماه 1402 = 29-05 2023

تخریب بافت تاریخی شیراز؛ روزنامه داخلی: ساکنان را تهدید کردند

دبیر پویش ملی نجات بافت تاریخی شیراز از آغاز روند تخریب ۱۵ خانه دیگر در بافت تاریخی شیراز خبر داد و گفت که ماموران به تعداد دیگری از خانه‌های این منطقه که هنوز تخلیه نشده‌اند نیز ورود کرده و ساکنان آنان را تهدید کرده‌اند.

روزنامه شرق گزارش داد که پس از مدتی وقفه در تخریب خانه‌های بافت تاریخی شیراز به دلیل واکنش‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی، باردیگر روند تخریب بخشی از خانه‌های بافت تاریخی شیراز آغاز شده است.

این رسانه از قول محمد مهدی کلانتری، دبیر پویش ملی نجات بافت تاریخی شیراز، نوشت: «روند تخریب شروع شده و اداره راه و شهرسازی که مسئول تملک‌ها است در ۱۵ خانه کارگر گذاشته که با وسایل تخریب دستی، در و پنجره‌ها را جدا کرده و مشغول به تخریب و اوراق خانه شده‌اند.»

دبیر پویش ملی نجات بافت تاریخی شیراز افزود که در چند روز گذشته ماموران به داخل باغ‌های محوطه بافت تاریخی شیراز نیز رفته و ساکنان خانه‌های تخلیه نشده‌ را دوباره تهدید کرده‌اند و در اثر این تهدیدات «فردی که ساکن یکی از خانه‌های بافت تاریخی شیراز بوده بیهوش شده و به بیمارستان انتقال یافته» است.

کلانتری افزود که در حال حاضر بیش از ۳۰ پلاک از خانه‌های بافت تاریخی شیراز توسط اداره راه و شهرسازی استان فارس تملک شده است.

در همین حال موید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس، تخریب جدید در بافت تاریخی شیراز رد کرد اما به وب‌سایت خبری روزنامه شرق گفت: «در و پنجره‌های یک خانه خالی از سکنه» واقع در رو به روی مسجد جامع عتیق مورد سرقت قرار گرفته و نیروهای یگان حفاظت و شهرداری به آنجا اعزام شدند تا ورودی خانه را مسدود کنند.

به گزارش رادیو فردا، شماری از دستگاه‌ها و مقام‌های حکومتی تحت عنوان اجرای «طرح توسعه حرم شاهچراغ» و «طرح بین‌الحرمین» در شیراز، تخریب بافت تاریخی این شهر با ۴۱۰ اثر ثبت ملی و ۲۵۰۰ پلاک واجد ارزش تاریخی را دنبال می‌کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: