آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 خرداد ماه 1402 = 30-05 2023

صنایعی که به بهانه تعلق به "سرمایه داران زالو صفت" نابود شدند

کارخانه تولیدی باسابقه «داروگر» ورشکست و تعطیل شد

مهدی موحد سخنگوی سازمان مالیاتی امروز در گفتگو با خبرگزاری فارس از بدهی 1400 میلیاردی مالک هلدینگ داروگر خبر داد و عنوان کرد شرکت داروگر توسط سازمان امور مالیاتی تعطیل نشده و مالک این هلدینگ کارگران را گروگان گرفته است...

مرگ داروگر و یقه‌سفیدهای مسلمان

صلاح الدین خدیو: داروگر هم رفت. قدیمی ترین برند محصولات بهداشتی، و خاطرەای بە درازای حافظەی چهار نسل.

آفتی مرگبار به جان صنایع قدیمی افتاده است. برندهایی مانند ارج، آزمایش و کفش ملی مدتهاست که به خاطرەها پیوستەاند. برخی از این رفتگان، همزاد و در زمان خود هم آورد برندهای مشهور کرەای نظیر سامسونگ، ال.جی و کیاموتورز هستند.

دولت توسعه گرای کره با عزمی راسخ حمایت از تولید را ادامه داد و گوشش بدهکار لفاظی های انقلابی همسایەی شمالی نبود که رونق اقتصادی سئول را "دلال بازی بانک های غربی و دنبالەی تقسیم کار سرمایه داری جهانی" می دانست.

در حالی کە سرمایه داری صنعتی ایران در وقتی حساس قربانی توهمات چپ گرایانە شد. صنایعی که به بهانه تعلق به "سرمایه داران زالو صفت" مصادره و دولتی شدند.

کمی بعد در چارچوب نظم سرمایه داری رفاقتی " خصولتی " شده و هبه ی کسانی گردیدند که نه راه و رسم تجارت را می دانستند و نه از انصاف و مروت برخوردار بودند!

" یقه سفیدهای مسلمانی " که وارث سرمایه و ارزش افزوده ی صنایع ملی شدند، نه تکنوکرات بودند و نه بروکرات های قابل و نه حتی درس خواندگانی معتبر.

با تلاش های مرحوم غلامرضا داروگر در شهر اصفهان تاسيس شد

در سال 1307 با تمامي محدوديت‌ها و مشكلات اولين كارخانه صنعتي توليد صابون توسط مرحوم غلامرضا داروگر در شهر اصفهان تاسيس شد. اين كارخانه اولين محصول خود را با نام صابون سوبلمه توليد و به بازار عرضه نمود.

كارخانه داروگر سيزده سال پس از فعاليت يعني در سال 1320 به منظور گسترش برنامه‌هاي توليدي از اصفهان به تهران منتقل شد و در ادامه توليد صابون مبادرت به توليد محصولات ديگر بهداشتي و آرايشي كرد و سرانجام در سال 1336شركت داروگر به ثبت رسيد و از آن زمان تاكنون محصولات توليدي خود را با نام داروگر به بازار عرضه مي نمايد.

اين شركت علاوه بر آنكه پايه‌گذار توليد صنعتي صابون كشور محسوب مي‌شود، پايه و ساختار پودر لباسشوئي را هم در ايران ايجاد كرده است. اين اقدام با افزايش سرمايه و مشاركت چند شركت معتبر خارجي ميسر مي‌شود.

در سال 1352 نام شركت داروگر تغيير يافت و نام شركت سهامي عام كف، جايگزين آن شد و به توسعه و تنوع محصولات خود افزود. به طوري كه توانست همگام با توليد پودر لباسشوئي براي اولين بار در ايران، مايع ظرفشوئي را با نام ريكا توليد كند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: