آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1402 = 31-05 2023

در بحبوبه مذاکرات اتمی؛ آمریکا خامنه‌ای را تهدید کرد: "عزم عقاب"

رسانه آمریکایی آکسیوس نوشت: مشاور ارشد رئیس جمهور بایدن در امور خاورمیانه، اوایل ماه جاری برای گفتگو با مقامات عمانی جهت تماس دیپلماتیک احتمالی با رژیم ایران در رابطه با برنامه هسته‌ای سفری بی سر و صدا به عمان داشت.

در ادامه این مطلب آمده است: دولت بایدن گفته است که به شدت نگران پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای رژیم ایران و خطر متعاقب آن است که منجر به تشدید تنش نظامی در منطقه شود.

بنابراین گزارش، کاخ سفید از طریق دولت عمان در حال بررسی است که آیا رژیم ایران آماده برداشتن گام‌هایی جهت تنش زدایی در منطقه و پذیرفتن محدودیت‌هایی بر برنامه هسته‌ای‌اش هست و اینکه در ازای آن چه می‌خواهد.

این در حالیست که آمریکا رژیم ایران را تهدید کرد که برای حل مسأله هسته‌ای در صورت ناگزیر شدن به توسل به گزینه نظامی روی می آورد.

رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران به رادیو ملی آمریکا گفت: اگر به این نتیجه برسیم که آنها اقدام‌هایی در راستای دستیابی به بمب هسته‌ای انجام می‌دهند، ما نیز دست به اقدام‌های بازدارنده خواهیم زد و در این صورت هیچ گزینه‌ای را نادیده نمی‌گیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که زمان مورد نیاز برای دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌ای چقدر است، گفت: آنها در مدت کوتاهی اورانیوم با درجه لازم برای دستیابی به تسلیحات را خواهند داشت اما ساخت بمب به زمان بیشتری نیاز دارد.

رزمایش مشترک آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس

در همین حال برخی گزارشها حاکیست که یک رزمایش نظامی با عنوان "عزم عقاب" با مشارکت آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در عربستان آغاز شده است.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا ) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این رزمایش همکاری‌ نیروهای شرکت‌کننده را برای دستیابی به ثبات منطقه بهبود می‌بخشد.

در بیانیه سنتکام به مدت زمان اجرای رزمایش و تعداد نیروها و کشورهای عربی شرکت‌کننده در آن به جز عربستان اشاره‌ای نشده است.




اردلان May 31, 2023 07:22 AM

آمریکا مگر مغز خر خورده باشد که بخواهد دست به حمله نظامی علیه آخوندها بزند
زیرا در این شرایط بسیار حساس که رژیم روی طناب پوسیده در حال راه رفتن است آنگاه بخواهد با دست خود نوکرانش را با یک اقدام نظامی سقوط آنان را فراهم آورد؟
آمریکایها باز هم دروغ میگویند زیرا آنان مانند گذشته ها هر گاه خطر احتمال آغاز قیام مردم ایران را در برابر جمهوری عسلامی حس می کردند با ژست گرفتنهای توخالی اقدام به مانور نظامی در آبراه پارس کرده تا اینگونه موجب خاموش نگاه داشتن قشر خاکستری در ایران شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: