آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1402 = 31-05 2023

فیلم؛ خبرگزاری: ماجراجويی تازه رژیم یاغی کره شمالی شکست خورد

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که امروز چهارشنبه پرتاب نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ به مدار زمین، با شکست مواجه شده و قسمت‌های تقویت کننده و بار آن به دریا ریخته شد. (فیلم زیر)

این ششمین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره مجهز به مواد هسته ای و نیز نخستین ماهواره از این نوع از سال 2016 بود که قرار بود نخستین ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ در مدار زمین باشد.

براساس اعلام خبرگزاری کره شمالی، این ماهواره به دلیل شروع کار غیرعادی موتور سکوی دوم، نیروی لازم برای پرتاب را از دست داد و به همین دلیل در دریا سقوط کرد.

تحلیل گران معتقدند این ماهواره بخشی از برنامه تکنولوژی نظارتی پیونگ یانگ و شامل پهپادهایی بود که هدف از آن افزایش توانایی هسته ای این کشور برای حمله در شرایط جنگی است.

به گزارش رویترز، این تازه‌ترین گام کره شمالی در راستای یک رشته پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های تسلیحاتی در ماه‌های اخیر، از جمله پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با انتشار تصاویری اعلام کرد ارتش عملیاتی را برای بیرون کشیدن و استخراج بخش هایی از این ماهواره از داخل آب آغاز و موفق شد بخش هایی از این ماهواره را بیرون آورد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی اخیراً هشدار داده بود که کره شمالی مقدمات یک آزمایش هسته‌ای را کامل کرده است.

از سوی دیگر پس از اعلام خبر ماجراجويی تازه کره شمالی، ارتش ژاپن سیستم دفاع موشکی بالستیک خود را در حالت آماده باش قرار داد و هشدار داد که هرگونه جسم پرتاب شونده ای که قلمرو آنها را تهدید کند، سرنگون خواهد کرد.




www.youtube.com/watch?v=MruILWiU9oc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: