آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1402 = 31-05 2023

رژیم خامنه‌ای؛ همگرايی فعالان برای پاک کردن لکه ننگ از سازمان ملل

وکیل‌ بین‌المللی حقوق بشر و مدیر سازمان غیردولتی «دیده‌بان سازمان ملل»، از ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه برای لغو ریاست نماینده جمهوری اسلامی بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر داد.

هیلل نویر با انتشار تصویری از این قطعنامه در حساب توئیتری خود نوشت: «امروز پیش‌نویس قطعنامه لغو انتصاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل را به سازمان ملل ارائه کردیم.»

او درباره انتصاب جمهوری اسلامی به این مجمع تاکید کرد: «این توهین و بی‌عدالتی قابل تحمل نیست. ما سکوت نخواهیم کرد.»

بر اساس تصویری که از این پیش‌نویس قطعنامه منتشر شده، در آن با یادآوری کنوانسیون‌ها و بیانیه‌های بین‌المللی مختلف در زمینه حقوق بشر، «نگرانی شدید» نسبت به انتصاب جمهوری اسلامی به ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر ابراز شده است.

همچنین در این پیش‌نویس، اقدامات جمهوری اسلامی در نقض حقوق بشر، در جریان سرکوب اعتراضات سراسری ایران یادآوری شده است.

مدیر اجرایی «دیده‌بان سازمان ملل متحد» همچنین از تهیه طوماری خبر داد که قرار است در همین زمینه برای جلب حمایت رهبران جهان، برای آنها ارسال شود.

این طومار که برای امضا روی اینترنت قرار گرفته، تاکنون توسط بیش از ۷۴ هزار نفر امضا شده و قرار است پس از رسیدن تعداد امضاها به صد هزار نفر، برای رهبران جهان فرستاده شود.

به گزارش رادیو فردا، آقای نویر پیشتر از آمریکا به دلیل محکوم کردن این انتصاب قدردانی کرده و از کشورهای بریتانیا، فرانسه، آلمان و سایر دموکراسی‌های جهان خواسته بود چنین کاری را انجام دهند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: