آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1402 = 31-05 2023

سرکوب؛ دولت اردوغان پس از پیروزی در انتخابات گستاخ تر شده است

پیگرد رسانه‌های اپوزیسیون ترکیه بابت نحوه پوشش‌ اخبار انتخابات

سازمان ناظر بر رسانه‌های ترکیه، تحقیقاتی را درخصوص نحوه پوشش‌دهی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور از سوی کانال‌های حامی اپوزیسیون ترکیه آغاز کرده است.

روز یکشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

به گزارش یورو نیوز، شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه تحقیقاتی را علیه شش شبکه تلویزیونی از جمله "فاکس تی‌وی"، "تِله ۱" و "هالک تی‌وی" به دلیل «توهین به مردم» به جریان انداخته است.

این سازمان ناظر هیچ جزئیاتی را درباره این اتهامات منتشر نکرده و فقط اعلام کرد که این اقدام در راستای شکایت‌ بینندگان اتخاذ شده است.

رئیس شورای عالی رادیو و تلویزیون ترکیه، این کانال‌های ترکیه را به انجام اقداماتی علیه "اراده ملی ترکیه" متهم کرد و گفت: ما در برابر این رفتارها که به اراده ملی، دموکراسی و نتایج انتخابات ترکیه احترام نمی‌گذارند و در برابر افرادی که سعی در تخریب کشور عزیزمان دارند، سکوت پیشه نخواهیم کرد.

شبکه تله ۱، یکی از کانال‌های تلویزیونی ترکیه که تحت تحقیقات شورای عالی رادیو و تلویزیون این کشور است، در پاسخ به این مسئله در وب‌سایتش نوشت: دستگاه سانسور دولت شروع به کار کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: