آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 خرداد ماه 1402 = 01-06 2023

محسن رضایی؛ سردار تنها به سرنوشت خلخالی دچار خواهد شد؟

آقای خلخالی! برخی شما را بیمار روانی قلمداد می‌کردند و می‌گفتند که او مدتی در بیمارستان چهرازی (بیمارستان اعصاب و روان در تهران) بستری بوده است. آیا راست می‌گویند که در بیمارستان روانی بستری بوده‌اید؟

صادق خلخالی: بیمارستان «چهرازی» یعنی چه؟! ما در طول مبارزات هفده‌ساله یا در زندان‌ها بودیم یا در تبعیدگاه‌ها... من از کسانی که به من تهمت بیمار روانی بودن می‌زنند می‌خواهم که مدارک و سند و مطالب صحیحی اگر دارند انتشار دهند...

با مرگ خلخالی، برگ های فراموش ناشده ای از انقلاب اسلامی در برابر چشم نسلی از ايرانيان ورق خورد. کسی که چهل سال قبل مظهر قهر و خشونت بود در رختخواب انزوا درگذشت، در حالی که سالها بود کسی از او سراغی نمی گرفت...

آفتاب‌‌نیوز امروز در گزارشی در باره سرنوشت پاسدار محسن رضايی نوشت: در گفتگوی ویژه خبری بیستم تیر ماه ۱۳۹۴ سردار محسن رضایی در حال تبیین برنامه‌های اقتصادی خود بود، او پیشنهاد داد که اگر ۱۰۰۰ آمریکایی گروگان گرفته شوند، می‌توان چندین میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این سخنان از سوی شخصی ارائه شد که سال‌ها در صدر مدیریت کلان کشور قرار داشت و هنوز نیز جزء تصمیم گیران برای سرنوشت کشور است.

رضایی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ در برنامه تلویزیونی نگاه یک گفت: «آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق دمکراسی در ایران نفوذ کنند، به همین خاطر در انتخابات اخیر، در خارج کشور همه برای رای دادن صف می‌کشند و حتی فرح پهلوی هم رای می‌دهد». وقتی مجری تلویزیون، «جعلی» بودن این موضوع را یادآوری کرد، رضایی همچنان با تکرار نظر خود از شرکت پهلوی در دوره بعدی انتخابات یاد کرد و تلویحاً معتقد بود که فرح به حسن روحانی رای داده است، چهره جدی او هنگام اصرار بر این مسئله و صورت بهت زده مجری برنامه تا روز‌ها نقل محافل کشور بود.

حذف بی سروصدای سردار تنها

محسن رضایی در دولت رئیسی به معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منصوب شد. بر اساس گفته فعالان اصولگرای نزدیک به محافل سیاسی و دولت و دیگر شواهد، این معاونت، اما در دولت تازه تا حد زیادی به نهادی تشریفاتی بدل شده است.

رضایی این روز‌ها به توییت کردن مشغول است و نظرات او مثلاً در مورد یک فیلم یا پیام تبریک و تسلیت وی گاهاً منتشر می‌شود. وی در مقابل شایعه‌ها، استعفا و حضور در انتخابات مجلس را فعلاً تکذیب کرده است، از سوی دیگر، هیچ جریان سیاسی نیز علاقه‌مند به پذیرفتن‌اش در جمع خود نیست. ظاهراً همین مسئله در تشدید انزوای رضایی در دولت موثر بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: