آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 خرداد ماه 1402 = 01-06 2023

استفاده از گاز اعصاب در جریان حملات شیمیایی سپاه به مدارس

حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر اعلام کرد که در جریان حملات شیمیایی به مدارس از نوعی گاز اعصاب استفاده شده است. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد مجموعه‌ای از جرم‌های مولکولی از جمله «جرم مولکولی ۹۹» روی لباس دانش‌آموزان مسموم شده دیده شده که نشانه «ساختار فلئورومتیل فسفات» است.

ساختاری که عامل مشترک میان بسیاری از «گازهای اعصاب» از جمله «سارین، سیکلوسارین، سومان» و گازهایی از این خانواده هستند که در دسته گازهای بسیار خطرناک و مرگ‌زا قرار می‌گیرند. سارین از جمله گازهای اعصابی است که در حملات شیمیایی عراق به ایران هم استفاده شد که مرگ و بیماری‌های منجر به مرگی چون سرطان را برای بسیاری از کسانی که در معرض این حمله قرار داشتند، به همراه داشت.

اواخر اسفند سال گذشته نیز ۱۵۰۰ تصویر گزارشی از ۷۰ مورد آزمایش شده منتشر کرد که شامل علایم گاز و عوارض آن روی دانش‌آموزان بود. این بررسی‌ها نشان می‌دادند دانش‌آموزان هنگام حمله شیمیایی ابتدا بویی چون «تینر، آشغال ترشیده، مرکبات گندیده و وایتکس» احساس کرده و سپس علایمی چون سردرد، لرز، تپش قلب، گلودرد، سرگیجه، ضعف بینایی، تهوع، تنگی‌نفس، بالا آوردن خون، سرفه و... داشته‌اند و برخی دیگر از آن‌ها هم برای مدتی دچار فلجی یا تشنج و بی‌حسی دست و پا شده‌اند.

به گزارش ایران اینترنشنال، از آغاز پروژه مسموم‌سازی دختران دانش‌آموز در ایران بیش از شش ماه می‌گذرد اما خبری از پیگیری قضایی و ادعای مقامات جمهوری اسلامی پیرامون بازداشت‌ متهمان نیست. در مقابل اما بسیاری از مردم و والدین، خود جمهوری اسلامی را مقصر حمله به فرزندان‌شان می‌دانند و با برگزاری چندین تجمع در اعتراض به ادامه‌دار شدن این حملات شیمیایی در شهرهای مختلف، جمهوری اسلامی را «حکومت بچه‌کُش» خطاب می‌کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: