آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 خرداد ماه 1402 = 01-06 2023

اینهم نتیجه سیاست مماشات دموکرات‌های آمریکا با رژیم خامنه ای

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی می‌گوید که سپاه پاسداران در چهارچوب یک استراتژی مورد حمایت روسیه به دنبال تشدید حملات مرگبار به نظامیان آمریکایی در سوریه است. درز گزارش‌های امنیتی محرمانه و گفته‌های چند مقام اطلاعاتی منبع این گزارش اختصاصی هستند.

این گزارش می‌گوید رژیم ایران با تقویت گروه‌های شبه‌نظامی به دنبال ضربه زدن به نیروهای آمریکایی است. این شامل آموزش و تجهیز شبه‌نظامیان است تا بمب‌های کنارجاده‌ای قوی‌تری برای هدف گرفتن خودروهای زرهی آمریکا استفاده کنند، بمب‌هایی شبیه آنچه پیشتر در زمان حضور نیروهای آمریکايی درعراق از آن استفاده می‌کردند.

گزارش واشنگتن پست از برنامه‌ریزی سپاه پاسداران برای تشدید حملات به نیروهای آمریکایی همزمان با شتاب گرفتن تحولات دیپلماتیک در منطقه، از جمله ارزیابی‌های ضدونقیض درباره احتمال یک توافق موقت در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی منتشر شده است.

هرچند در این گزارش‌ نشانه‌ای از نقش مستقیم مسکو در طراحی و اجرای حمله نظامی به اهداف آمریکایی به چشم نمی‌خورد، اما شواهدی از حضور فعالانه مقام‌های روسیه در هدایت تلاش‌های ضدآمریکایی وجود دارد که پیش از این از ابعاد و شدت آن گزارشی منتشر نشده بود.

واشنگتن‌پست از گزارش امنیتی دیگری می‌گوید که از گسترش تلاش راهبردی روسیه برای بیرون راندن آمریکا از شمال شرق سوریه خبر می‌دهد. یک گزارش دیگر هم می‌گوید رژیم ایران و متحدانش به دنبال آن بوده‌اند که در واکنش به حملات پیاپی اسرائیل در سوریه، مقر نیروهای آمریکایی را هدف بگیرند.

به گزارش بی بی سی، وزارت دفاع آمریکا درباره این گزارش‌های لورفته اظهارنظری نکرده، اما دو مقام کنونی و یک مقام پیشین دولت آمریکا که به اطلاعات حساس دسترسی دارند در مصاحبه با این روزنامه تشدید تلاش رژیم ایران برای حمله به اهداف آمریکایی را تایید کرده‌اند.

چند کارشناس و تحلیلگر امور نظامی و بین‌الملل هم به واشنگتن‌پست گفته‌اند که با توجه به فروپاشی برجام و درگیری روسیه در جنگ اوکراین، تشدید حملات شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران به آمریکایی‌ها می‌تواند به آغاز چرخه خطرناکی از تشدید تنش بینجامد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: