آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 خرداد ماه 1402 = 02-06 2023

افشاگری امام جمعه در باره حساب های بانکی آخوندهای حکومتی

امام جمعه اهل سنت زاهدان با انتقاد از وابستگی مالی حوزه‌های علمیه و روحانیون به دولت می‌گوید وابستگی اقتصادی علما به حکومت باعث می‌شود که نتوانند واقعیت‌های جامعه را بگویند و از آنها خواست در مقابل مشکلات مردم سکوت نکنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امروز در خطبه نماز زاهدان، خواهان استقلال حوزه‌ها و مراکز دینی از دولت شد و خطاب به روحانیون گفت «حکومت‌ها و دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و هیچ نظامی تا قیامت باقی‌نمی‌ماند و باید در کنار مردم باشید».

او گفت «بعضی از علما ظاهر را حفظ کرده‌اند اما در حساب‌های بانکی‌ آنها رقم‌های میلیاردی دارند».

مولوی عبدالحمید در بخشی از سخنانش گفت اعتراضات مردم از سر فقر و تنگدستی است و بار دیگر از حکومت خواست به حرف مردم گوش دهد و خواهان برگزاری رفراندوم و حق تعیین سرنوشت از سوی مردم شد و تاکید کرد که با زور نمی‌توان مردم را دیندار کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان به موضوع اعدام‌های سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و اظهارات حسین مرتضوی زنجانی، رئیس زندان‌های اوین و گوهردشت در دهه شصت را «تکان دهنده» توصیف کرد و گفت مسایلی که در زندان‌ها و بازداشتگاه شنیده می‌شود باعث ضربه زدن به اسلام می‌شود و علما نباید در این مسایل سکوت کنند.

آقای مولوی عبدالحمید درباره فساد و اختلاس نیز گفت «کمتر جایی از کشور هست که گرفتار اختلاس و فساد نشده باشد و هرکسی به فکر چپاول کشور است و بسیاری پولدار شدند اما توده و عموم ملت فقیر شدند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: