آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1402 = 20-06 2023

سیاست خارجی؛ بایدن تجربه خود را با هنری کیسینجر برابر دانست

رئیس جمهور دموکرات آمریکا به تمجید از تجربه خود در سیاست خارجی پرداخته و تجربه خودش را با تجربه هنری کیسینجر دیپلمات کهنه‌کار و سرشناس آمریکایی برابر دانست.

به گزارش بلومبرگ، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک گردهمایی برای جذب کمک‌های اهداکنندگان در ایالت کالیفرنیا اظهار کرد: من می‌خواهم حرفی نامتعارف بزنم. فکر می‌کنم اطلاعاتم درباره سیاست خارجی آمریکا به اندازه هر شخص زنده دیگری از جمله دکتر کیسینجر است.

هنری کیسینجر چند روز قبل ۱۰۰ ساله شد. او در مصاحبه‌ای در اوایل ماه جاری میلادی با رسانه بلومبرگ اظهار کرد، معتقد است درگیری نظامی بین چین و تایوان در صورتی که تنش‌ها در "مسیر فعلی" ادامه یابند، محتمل است.

بایدن که در هشتاد سالگی نامش به عنوان پیرترین رئیس جمهور تاریخ کشورش مطرح است، درباره سن بالای خود هم شوخی کرده و گفت: این کاری است که در تمام عمرم و در طول ۲۰۷ سال گذشته انجام داده‌ام!

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود از سوابقش در حوزه سیاست خارجی گفت و تاکید کرد که قبلا به کی‌یف هشدار داده بود که روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد.

وی استفادۀ پوتین از سلاح اتمی تاکتیکی در جنگ اوکراین را هم محتمل خواند و ابراز امیدواری کرد که نگرانی او در این باره جدّی گرفته شود.

بایدن همچنان در تعریف از سابقه سیاسی خود اظهار کرد، یکی از مزایای خدمتش در سیاست آمریکا برای این مدت طولانی این بوده که توانسته تقریبا با هر رهبری در جهان دیدار کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: