آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1402 = 21-06 2023

نشریه معتبر دیپلماتیک: احتمال بازگشت پیروزمندانه ترامپ به قدرت

کارزار انتخاباتی آمریکا حال با اتهامات فراوان علیه رئیس جمهور سابق همراه با دروغ ‌پراکنی و هراس‌افکنی وارد فاز داغ تری می‌شود که بعید نیست پایانش پیروزی ترامپ باشد.

نشریه فرانسوی "لوموند دیپلماتیک" نوشته: این احتمال که ترامپ بتواند سال آینده مجدداً به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، مخالفان او را به شدت نگران می کند. سیاهه دروغ‌ها، خشونت‌ها و دغل‌بازی‌های او، به خودی خود به زعم آنها برای رد صلاحیت اش کافی است. با این حال نه تنها خبری از زندانی شدن و مجازات وی در کار نیست، بلکه نظرسنجی های اخیر حتی پیروزی او در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان و سپس در برابر رئیس جمهور فعلی را امکان پذیر می دانند.

این منبع نوشت: چگونه چنین چیزی می تواند ممکن باشد؟ او منفور تقریبا اکثر رسانه ها و سران شرکتهای بزرگ است که تحقیرش می‌کنند (یکی از حامیان نادر وی، پیتر تیل، موسس Paypal بود که او هم از وی فاصله گرفته است)، حتی رهبری حزب خود ترامپ ترجیح می دهد از دست او خلاص شود. اما علی رغم همه اینها رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، در کشوری پر تنش موقعیتی ممتاز پیدا کرده است: فردی طرد شده، در حاشیه و یک قربانی که در برابر دسیسه های مراکز قدرت یک تنه مقاومت می کند.

وال استریت ژورنال که از ترامپ متنفر است، متوجه شده که اکثر مخاطبین نشریه به او نظر لطف دارند، البته نه به این دلیل که معتقدند او رک یا قابل اعتماد است، بلکه به زعم نشریه به این دلیل که او را قربانی دسایسی بی پایان می‌دانند، فردی موذی که می تواند رسانه ها و نخبگان سیاسی را با درگیر کردن در بازی خودشان شکست دهد...

مردم آمریکا در جامعه‌ای زندگی می‌کنند که دیگر حتی نمی‌توان در مورد پارامترهای اساسی زندگی اجتماعی در آن به توافق رسید. یکی از این پارامترها راستی‌آزمایی ادعاهای سیاستمداران است. یا دیگری مثلأ پذیرش فرضیات علمی، حداقل تا زمانی است که خلاف آن ثبات نشده است. همه اینها از زمان ظهور ترامپ به حال تعلیق درآمده‌اند.

هر کس دروغ‌ها و دستکاری اطلاعات توسط او (ترامپ) را زیر سوال برده -چه روزنامه‌نگاران و چه کارشناسان-­ خود متهم به نفرت‌پراکنی شده است. تعداد بسیار زیادی از شهروندان آمریکا تنها آنچه را باور دارند که با جهان‌بینی آنها سازگار است.

جامعه آمریکا دیگر درک مشترکی از واقعیت ندارد و یک مرد با نمایش‌های خود بخشی از جامعه را به طور کامل تحت کنترل درآورده است. دموکرات‌ها هم هنوز فاصله بسیاری تا یافتن پاسخی مناسب برای این وضعیت دارند.




‌داش آکل June 22, 2023 02:27 AM

همه ی به اصطلاح سیاستمداران چه دمکرات چه جمهوریخواه به پرزیدنت ترامپ و رای مردم آمریکا خیانت کردند ولی ملت آمریکا با صبوری و هوشیاری منتظر انتخابات بعدی هستند اما اگر اینبار اتفاقی برای پرزیدنت ترامپ یا انتخابات بیفتد تنها چیزی که بین مردم و سیاستمداران فاسد باقی میماند اسلحه و سرب داغ است که در قانون اساسی آمریکا هم پیش بینی شده و آمریکاییان واقعی مسلح به سلاحهای پیشرفته فاسدان و دزدان را از دم به درک خواهند فرستاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو June 22, 2023 05:51 AM

سیاستمداران حاکم بر آمریکا اگر از ترامپ بدتر نباشند بهتر نیستند حال چرا فقط ترامپ باید مجازات شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: