آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 6 تیر ماه 1402 = 27-06 2023

رسانه‌های مخالف ترامپ در این مدت هرچه در توان داشتند رو کردند

سی‌ان‌ان گزارش داد به فایلی صوتی دست یافته که در آن ترامپ در جلسه‌ای در سال ٢٠٢١ راجع به «اسناد طبقه‌بندی شده پنتاگون درباره حمله بالقوه به ایران» صحبت می‌کند. در این گزارش آمده، این فایل صوتی گفته‌های پیشین ترامپ مبنی بر اینکه چنین اسنادی را در اختیار نداشته زیر سوال می‌برد.

در این فایل صوتی صدایی شنیده می‌شود که به‌نظر می‌رسد صدای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا است. او به یک سند محرمانه از پنتاگون در مورد نقشه حمله به ایران اشاره می‌کند.

در این فایل صوتی نمی‌توان اسنادی که سی‌ان‌ان به آن اشاره می‌کند را دید و فقط صدای ترامپ و یک زن شنیده می‌شود و صدای ورق خوردن کاغذ و جستجو بین کاغذ‌ها به‌گوش می‌رسد. آنطور که سی‌ان‌ان گزارش داده این فایل صوتی بخشی از گفتگوی ترامپ در سال ۲۰۲۱ در تفریحگاه او در ایالت نیوجرسی با مارک میدوز (رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ترامپ) است.

بی بی سی در گزارشی گفت: سی‌ان‌ان گزارش داده که این فایل صوتی در ماه ژوئیه تابستان ۲۰۲۱ ضبط شده و آقای ترامپ در آن درباره سند محرمانه پنتاگون در رابطه با «طرح حمله به ایران» صحبت می‌کند. در این فایل صوتی شنیده می‌شود که آقای ترامپ به سندی اشاره می ‎کند که او آن را «بسیار محرمانه» می‌خواند. بی‌بی‌سی به طور مستقل قادر به تایید صحت این فایل نیست.

ترامپ که به‌تازگی با ۳۷ مورد اتهامی درباره نگهداری اسناد محرمانه مواجه شده چندی پیش به فاکس نیوز گفت که او اوراق، روزنامه و نسخه‌هایی از مجلات را نگهداری می‌کرده است، اما آن‌ها «سند» نبوده‌اند: «مشغول بودن شدید مانع از این شد که اسناد سری موجود در وسایل شخصی‌ام را جدا کنم. در وضعیت من، به سرعت و با عجله کاخ سفید را ترک کردیم ... آنجا لباس و کفش و وسایل شخصی داشتم ... خیلی از چیز‌ها را داشتم. کاملا حق داشتم این جعبه‌ها (منظور جعبه مربوط به اسناد سری) را حفظ کنم.»

ترامپ همچنین در جواب مجری که پرسید که آیا می‌دانسته که سند مربوط به ایران هم داخل آن جعبه‌های نگهداری اسناد بوده گفت: «من خبر نداشتم. اما همه چیز از حالت محرمانه خارج شده بود.»

مخالفان رئیس جمهور سابق آمریکا می گویند: حالا اما به نظر می‌رسد انتشار این فایل صوتی میخ آخر بر تابوت ترامپ باشد و این دقیقا همان چیزی‌ست که دموکرات‌ها به دنبالش بودند.

رسانه‌های مخالف ترامپ در این مدت هر چه در توان داشتند رو کردند تا با محکومیت ترامپ در دادگاه، مانعی سر راه حضور دوباره او در کاخ سفید ایجاد کنند. اما نظرسنجی های تازه نشان می دهد که اتهام‌زنی علیه ترامپ تاثیری بر پیشروی او در مقابل بایدن نداشته است. یک نظرسنجی جدید همچنین نشان داد که محبوبیت ترامپ پس از طرح اتهامات علیه او افزایش یافته است.

ترامپ اخیرا در گردهمایی جمهوریخواهان ایالت جورجیا ، دادستان ها و برخی رسانه ها را متهم کرد که بدون هیچ مدرکی و تنها با انگیزه سیاسی قصد دارند مانع از حضور دوباره او در کاخ سفید شوند.

همچنین براساس نظرسنجی های جدید که چند روز قبل به طور مشترک توسط رویترز و ایپسوس انجام شده، بیش از هشتاد درصد جمهوری خواهان بر این باورند که این اتهامات تنها انگیزه سیاسی دارد و ترامپ با اختلاف زیادی از دیگر رقبای جمهوری خواه خود پیشی دارد.

نتایج یک نظرسنجی تازه دیگر در آمریکا نشان می دهد که دو سوم مردم این کشور نگران سلامت جسمی و روانی رئیس‌جمهور دموکرات هستند. نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از شرکت‌کنندگان نگران این هستند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا از سلامت روانی و جسمی لازم برای تصدی این مقام برخوردار نباشد.




داش آکل June 27, 2023 10:43 AM

این روزها بادیپ فیک و AI میشود هر صدا یا تصویری را ساخت برای همین به این خبرها که فقط صدا دارد مانند پیام فرمانده گروه واگنر یا این صدای پرزیدنت ترامپ باید شک کرد تا زمانی که خود این افراد در یک پخش مستقیم و زنده این فایلها را تایید یا تکذیب کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام June 27, 2023 11:54 AM

این حرفها تبلیغات برای مردم ایران است که ساکت بنشینید ما نقشه حمله به ایران را داریم و شما را بزودی نجات میدهیم و شما هیچ حرکتی نکنید ولی این را هم بدانید که ما اجازه نخواهیم داد تا شما خودتان رهبرانتان را انتخاب کنید

ایالات متحده آمریکا حتی نقشه حمله به نزدیکترین متحدانش انگلستان و فرانسه و کانادا و مکزیک را هم دارد ولی همه اینها برای تمرین های نظامی و آمادگی نظامی است و طبیعی است که آنها نقشه حمله به جمهوری اسلامی را هم داشته باشند

هر زمان ایالات متحده آمریکا به ایران حمله نظامی کرد بیاید با سرمقاله بزرگ بنویسید که بله حمله شد ولی تا پیش از آن من شخصا باور ندارم که چنین چیزی درست باشد که ارباب به مزدور خودش حمله کند

هزاران سرباز آمریکایی در عراق کشته شدند تا کشور عراق را دو دستی تقدیم به خامنه ای کنند و ما در افغانستان هم همین را دیدیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


داش آکل June 27, 2023 12:19 PM

بله عمو بهرام ارباب واقعی آمریکاست ولی ارباب هم به جنگ کسی میرود که لیاقت کتک خوردن داشته باشد و در حد و اندازه ی آمریکا باشد وگرنه روسیه و چین و ایران با رهبران درپیت و عقب مانده ای مانند شی جین خوک عقب مانده ی ذهنی و پوتین راننده تاکسی و خامنه ای گدای دوزاری قابل این حرفها نیستند ملتهای عراق و افغانستان هم باید مدتی طعم زندگی آمریکایی را میچشیدند و بعد زیر فشار ایران و روس و چین میرفتند تا قدر آمریکا را بدانند و برای بازگشت آمریکا التماس کنند همانگونه که ما برای بازگشت به دوران قبل از عنقلاب ۵۷ التماس میکنیم شما هم یه زمانی خواهی فهمید که صاحبان دنیا چطور دنیاداری میکنند تا اون موقع هر چه میخواهد دل تنگت بگو

گزارش یا اعتراض به این نظر


ائینه تاریخ June 28, 2023 05:08 AM

چپ های امریکا چه بلایی سر نیکسون به خاطر واترگیت اوردند حالا مکالمه های رئیس جمهور را که شنود کرده اند به راحتی به عنوان مدرک مطرح می کنند و هیچکس از اینها نمی گویند چطور مکالمه رئیس جمهور شنود شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: