آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 26 تیر ماه 1402 = 17-07 2023

حمایت تمام قد روزنامه خامنه‌ای از روسیه، علیرغم هشدار دیپلمات‌ها

کیهان خامنه ای از دیپلمات‌های منتقد روسیه و چین به تندی انتقاد کرد و خطاب به آنها که در بیانیه‌ای از سیاست‌های حکومت در ارتباط با چین و روسیه انتقاد کرده بودند نوشت «وطن‌دوستی به شما نمی‌آید».

حسین شریعتمداری نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، در سرمقاله امروز این روزنامه امضا کنندگان بیانیه را «مدعیان اصلاحات» خواند و نوشت چرا آنها به اقدام مشابه بریتانیا، فرانسه و آلمان «کمترین اعتراضی» نکرده‌اند.

نامه سرگشاده دیپلمات‌ها و سفرای سابق در انتقاد از سیاست خارجی پس از آن منتشر شد که روسیه در بیانیه مشترکی با شورای همکاری خلیج‌فارس خواستار «حل و فصل مسالمیت‌آمیز اختلافات امارات و ایران بر سر جزایر سه‌گانه شد».

در نامه دیپلمات‌ها آمده بود: «متاسفانه یکبار دیگر در عرصه روابط دیپلماتیک با کشورها شاهد هستیم که فدراسیون روسیه همانند جمهوری خلق چین برای پیگیری اهداف منطقه‌ای و منافع خود تمامیت ارضی ایران را وجه المصالحه قرار داده است».

سایت خبرآنلاین در تحلیلی نوشت: جمهوری اسلامی روز به روز در سیاست خارجی خود توازن را بر هم زد و با تکیه به شرق، منافع و مصالح سیاست خارجی را به روابط اقتصادی با این کشور‌ها وابسته کرد، از دست رفتن فرصت برجام به مثابه قراردادی برای تنش زدایی با غرب و توازن با آن، ضعف اقتصاد ایران را در کنار فقدان سرمایه اجتماعی دولت رئیسی، به عاملی کلیدی برای تحمیل اراده آمریکا در خاورمیانه با ابزار کشور‌های شرقی و خاورمیانه‌ای تبدیل کرد.

اکنون جمهوری اسلامی در شرایط فقدان راهبرد در نظام بین الملل قرار دارد، سردرگمی که دولت رئیسی را در مسیر پذیرش خواسته‌های ابرقدرت‌ها قرار داده و حالا در شرایط ضعف اقتصادی، حتی قرارداد‌های شانگ‌های و برجام، در وضعیت ضعف دولت سیزدهم، به جای بهره مندی از منافع اقتصادی، آمریکا را بیش از پیش در پروژه مهار ایران به موفقیت خواهد رساند. مسیری که برای راه خروج از آن، تصمیم سازی شجاعانه برای خروج از سیاست‌های ایدئولوژیک و توجه به منافع ملی بر مبنای عقلانیت است.



سیاوش July 17, 2023 10:22 AM

باز شریعتمداری این سگ رسانه ای علی گدا شروع به واق واق کردن و پاچه گرفتن کرد همه وطن فروش هستن فقط توی مافنگی که جیره خوار روسیه هستی وطن دوست شدی ؟ تو پاش بیوفته برای خوش خدمتی نذری میدی زنت ببره دم در سفارت روسیه ! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: