آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 29 تیر ماه 1402 = 20-07 2023

در آستانهٔ سالگرد انقلاب مهسا، خامنه‌ای خطای بزرگ دیگری مرتکب شد

موضوع راه‌اندازی گشت‌های سرکوبگر ارشاد به موضوع کشمکش در درون نظام تبدیل شده است. در حالی‌که رئیسی در وحشت از خیزش مردم سراسیمه مدعی است که راه‌اندازی گشت ارشاد به‌دستور او نبوده، یک مقام ارشد نیروی سرکوبگر انتظامی گفته گشت حجاب با دستور مستقیم رئیسی عملیاتی شده است.

روزنامه اعتماد با اشاره به بازگشت گشت‌های ارشاد و مسوولیت‌ناپذیری دولت در مورد این بازگشت، به نقل از یک مقام‌ ارشد فرماندهی انتظامی نوشت اين طرح با دستور مستقيم رييس‌جمهوری اجرایی شده است.

در همین حال در کمتر از یک هفته پس از بازگشت گشت‌ ارشاد در سطح شهرها، محسنی اژٰه‌ای، رئیس قوه قضائیه خامنه ای بار دیگر گفت که «کشف حجاب» خلاف شرع و قانون است و از روسای کل دادگستری‌ها خواست «قضات ویژه ای» را برای پرونده‌های حجاب تعیین کنند.

این در حالیست که گزارش رسانه‌های حقوقی و فعالان مدنی و حقوق بشر حکایت از آن دارد که یک قاضی جمهوری اسلامی به نام «علی امیدی» نقشی پررنگ در صدور احکام علیه معترضان به حجاب اجباری دارد و مجازات‌های سنگینی برای آنان صادر کرده است.

وب‌سایت حقوقی دادبان بر اساس شواهدی که به دست آورده، گزارش داده که دادگستری تهران با ارسال پرونده‌های تشکیل‌ شده علیه زنان به بهانه «عدم رعایت حجاب شرعی» به یک شعبه خاص از مجتمع قضایی ارشاد تهران، در حال تربیت و استفاده از قضاتی شبیه سعید مرتضوی، قاضی دادگاه مطبوعات در دهه ۷۰ و دادستان تهران در دهه ۸۰ است.

این پرونده‌ها به شعبه ۱۰۸۸ مجتمع قضایی ارشاد تهران ارسال و جلسات آن به ریاست «قاضی» علی امیدی تشکیل می‌شود.

اعتراض چهار انجمن تخصصی روانشناسی به سواستفاده از روانپزشکی

به دنبال چند حکم دادگاه‌های انقلاب و استفاده از «برچسب بیماری روانی» برای مجازات بانوانی که با سرپیچی از قوانین حجاب اجباری، لباس دلخواه خود را می‌پوشند، چهار انجمن سلامت در نامه‌ای از قوه قضاییه خامنه ای خواسته‌اند تا به این رویه جدید پایان دهد.

روسای چهار انجمن فعال در زمینه روان‌پزشکی و روانشناسی در نامه‌ای به احکام صادر شده اخیر در دادگاه‌های انقلاب اعتراض کردند. این نامه به امضای روسای انجمن‌ علمی روانپزشکان ایران، انجمن علمی پزشکی روانتنی ایران، انجمن علمی رواندرمانی ایران و انجمن روانشناسی ایران رسیده است.

در این نامه با اشاره به احکام صادر شده برای دو هنرمند زن مخالف حجاب اجباری آمده: «تشخیص اختلالات روانی در صلاحیت روانپزشک است نه قاضی؛همانگونه که تشخیص سایربیماری‌ها در صلاحیت پزشکان است نه قضات.»

در این نامه نسبت به «برچسب‌زدن به رفتارهای افراد با عناوین تشخیصی روانپزشکی» و نتایج ناخوشایند آن هشدار داده شده است.

به تازگی افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در ارتباط با رعایت نکردن حجاب اجباری، به «دو سال حبس تعزیری که تا پنج سال تعلیق شده، دو سال ممنوع‌الخروجی، دو سال ممنوعیت استفاده از فضای مجازی، مراجعه هفتگی به روانشناس و مطالعه و خلاصه‌نویسی کتاب» محکوم شد.

پیشتر آزاده صمدی،‌ دیگر بازیگر سینما هم بر اساس حکم دادگاه «باید با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضداجتماعی به‌صورت هر دو هفته یک‌بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه نماید.»

یک پزشک درباره حکم مراجعه به روانشناس در پرونده بازیگران زن سرشناس سینما گفت: «چقدر بد که از مراجعه به یک روانشناس به‌عنوان تنبیه استفاده شده است، انگار مجدد داریم تابو سازی و انگ‌سازی می‌کنیم درحالی‌که تمام تلاش‌ها باید برای انگ زدایی باشد. حتی اگر تشخیص مراجعه به روانشناس درست باشد، مگر باید بیماری کسی را جار زد؟ از منظر اخلاق پزشکی حتی اجاه نداریم بیماری کسی را بدون اجازه خود فرد به اعضای خانواده‌اش بگوییم.»

خامنه‌ای خطای بزرگ دیگری مرتکب شد

در آستانهٔ سالگرد انقلاب مهسا، رژیم خامنه ای مرتکب یک خبط ناگزیر دیگر شد: راه‌اندازی گشت بدنام ارشاد. این خبر حتی در مراحل بالینی آن از هم‌اکنون باعث یک تکانهٔ شدید در درون طیف‌های حاکمیت و حتی باند حاکم گردیده است. افراد و گروهها و رسانه‌های ریز و درشت حکومتی در حال انذار و هشدار در بارهٔ تبعات خطرناک این اقدام هستند.

بهار نیوز در یادداشتی که بیانگر یک‌ نوع به‌هم ریختگی، ندانم‌کاری و آشفتگی در درون حاکمیت است نوشت: گشت ارشاد برگشته؟ بعد از همه آن گرفتاری ها و اعتراض ها، بعد از این‌که همه یک‌صدا می‌گفتند که مسیری که رفته‌ایم غلط بوده... خوب چرا پس دوباره همان داستان را شروع کردند؟ دوباره تحریک مردم و شروع دوباره داستانی که پایانش معلوم است؟! شما اگر بودید چه می‌کردید وقتی اقتصاد به مرحله انفجار رسیده و کارگزارهایتان چیزی حالی‌شان نیست، چه می‌کردید وقتی هر روز دم خروس ریاکاری و تقلب و رانت‌خواری و اوقاف‌خواری از یک گوشه بیرون می‌زد، چه راهی داشتید... و از همه بدتر بی‌عرضگی و ندانم کاری مجموعه یکدست شده نشان می‌داد که در چنته هیچ کدام‌شان چیزی نیست؛ در این وضع چه باید کرد جز این‌که مردم را گرفتار یک بازی تکراری کرد: گشت ارشاد!

این منبع، بازگشت گشت بدنام ارشاد را «قوز بالای قوز نظام!» و «دردسر مضاعف!» نامید و نوشت که این تصمیم‌گیری در شرایط متعادل و با به‌کارگیری قوه تعقل انجام نشده، بلکه مربوط به شرایطی است که در آن غریق به هر خاشاکی چنگ می‌زنند.

با این توصیف آیا بازگردان گشت ارشاد به خیابان های ملتهب ایران نقطهٔ برون‌رفت خامنه‌ای است یا افزودن بحرانی بر بحران؟ حاکمان جمهوری اسلامی باید بدانند دیگر هیچ گشت و اقدام سرکوبگرانه‌ای قادر نیست قیام مردم را خاموش کند.



ایران فردا July 20, 2023 02:09 PM

شما ها آخوند های پوفیوز خود غرق در فساد و لواط و جنایت و تجاوز هستید
نوازش سعید طوسی توسط ٫ بزرگ پوفیوز فرمانده
ردیف کردن زن های مستمند و تن فروش توسط سردار زارعی
تجاوز سپاهی به کودکان تحت حمایت او و سرپوش گذاشتن آن توسط این دستگاه آدم کش قضایی و قرمساق های طلبه قاضی ها
حال تار مویی دختران و زنان وطن ٫ حال و حواس اسلامی شماها آخوند های فریبکار و کودک کش را منقلب کرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Mani July 20, 2023 03:39 PM

هنرمند باید همواره طلایه دار تکامل آگاهی باشد و با خلق آثاری که باعث تحول جامعه انسانی میشود کمک به بیداری انسانها و گسترش تکامل آگاهی شان بشود فیلم پی کی در راستای چنین هدفی است یعنی مبارزه با جهل و تاریکی این فیلم سومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای هند و با رتبه ۲۴۸ جز ۲۵۰ فیلم برتر تاریخ سینماست این فیلم بیشتر کسانی که خود را مباشرین خداوند می‌نامند و از این طریق پول‌ها زیادی به دست می‌آورند را مورد انتقاد قرار داده پیام فیلم مخالفت با خرافات ادیان است کاهنان و حامیانشان گروهی تشکیل دادند و در اعتراض به فیلم تظاهرات کردند و قسمت‌های از هند آشوب به پا کردند و خیلی از سینماها را تخریب کردند اما اکثریت مردم هند موافق فیلم بودند و با استقبالی با شکوه و بی بدیل این فیلم را به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل کردند همچنین فیلم مورد استقبال سیاسیون قرار گرفت و یکی از وزرای هند دستور داد که از این فیلم مالیات گرفته نشود [پی‌کی (فیلم)-ویکیپدیا]
در آخر فیلم گفته میشود که دو خدا وجود دارد خدایی که شارلاتان ها (چون محمد و ) بوجود آورده اند و دیگری خدایی که تمام هستی را بوجود آورده است (انفجار بزرگ یا بیگ بنگ) در ادبیات سانسکریت اسم آن یک است (چون تماما ناشناختنی است و فقط میتوان کلمه یک را استفاده کرد ) در سانسکریت بیان میشودکه تمایل یک باعث ایجاد هستی و گسترش آن میشود تا زمانی که هستی منقبظ وکوچک شود و دوباره خود یک شود( فیزیک جدید نیز چنین می گوید)
توصیه میشود این فیلم با ارش را حنما ببیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: