آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 30 تیر ماه 1402 = 21-07 2023

اسامی سازمان‌های تروریستی که از سوی سپاه قدس تامین مالی می‌شوند

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در گزارشی ۱۹ سازمان تروریستی وابسته به جمهوری اسلامی را که در نزدیکی مرزهای اسرائیل فعالیت می‌کنند معرفی کرد. طبق این گزارش، برخی از این سازمان‌ها هنوز از سوی کشورهای غربی تحریم نشده‌اند.

طبق این گزارش، هر ۱۹ سازمان‌های تروریستی یا از سوی جمهوری اسلامی تامین مالی می‌شوند یا ارتباطات نزدیکی با آن دارند. همه این سازمان‌ها در حال حاضر فعال هستند و توانایی نظامی لازم برای حمله به اسرائیل را در اختیار دارند.

اطلاعات این گزارش از منابع آزاد، از جمله سازمان‌های دولتی، گزارش‌های خبری و صفحه‌های این سازمان‌های تروریستی در فضای مجازی گردآوری شده است.

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها خاطرنشان کرد در حالی که بیشتر این سازمان‌ها سال‌ها یا حتی دهه‌هاست در مناطق مشخص خود فعالیت می‌کنند، برخی از آنها، از جمله شاخه‌های جهاد اسلامی در کرانه باختری، در روند گسترش محدوده سرزمینی فعالیت‌های خود قرار دارند.

همچنین برخی از این سازمان‌ها که سابقه‌ای طولانی دارند، به دنبال ایجاد جبهه‌های جدیدی هستند، که از جمله آنها می‌توان به حماس اشاره کرد که در تلاش است فعالیت‌های خود را به جنوب لبنان گسترش دهد.

به گزارش ایران اینترنشنال، نیروی قدس سپاه پاسداران که از سوی آمریکا تروریستی شناخته شده، تنها در سال ۲۰۱۹ بودجه‌ای معادل شش میلیارد دلار داشت. نیروی قدس بنیان‌گذار و حامی اصلی بخش وسیعی از گروه‌های شبه‌نظامی در سوریه، عراق، لبنان، یمن و گروه‌های مسلح عضو اتاق عملیات مشترک فلسطین است. رهبری نیروی قدس سپاه را پاسدار اسماعیل قاآنی بر عهده دارد و این گروه در نقاط مختلف جهان مشغول فعالیت است.

حزب‌الله لبنان، حماس، جهاد اسلامی فلسطین، تیپ عبدالقادر الحسینی، تیپ شهدای الاقصی، عصائب اهل‌الحق، سازمان بدر، جنبش مقاومت اسلامی نجباء، کتائب حزب‌الله، لواء القدس، لشکر فاطمیون و لشکر زینبیون از جمله گروه های تروریستی هستند که از سوی سپاه پاسداران حمایت مالی می شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: