آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 31 تیر ماه 1402 = 22-07 2023

خبر مرگ برجام در پائیز آینده اعلام خواهد شد؟؛ پیام سیا به خامنه‌ای

با انتشار خبر دستگیری چهارمین آمریکایی در ایران، مقامات غربی مسیر دست‌یابی به تفاهمی غیررسمی میان تهران و واشنگتن را صعب‌العبور توصیف کردند.

به گزارش المانیتور، با شکست مذاکرات احیای برجام، دولت بایدن و حکومت ایران در حال گفتگو بر سر یک تفاهم نانوشته هستند. طبق این تفاهم تهران غنی‌سازی اورانیوم را محدود کرده و به همکاری کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهد. همچنین ایالات متحده انتظار دارد که حملات به پرسنل و پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه متوقف شود.

روز پنجشنبه، ویلیام برنز، رئیس سازمان سی‌آی‌ای در مورد روابط امنیتی تهران و مسکو، خصوصاً ارسال جت‌های جنگی روسیه به ایران، هشدار داد. در همین حین، این هفته ایالات متحده یک یگان تفنگداران دریایی، جنگنده‌های اف۱۶ و اف۳۵ و یک ناوشکن موشکی را در خلیج‌فارس مستقر کرده است.

اظهارات برنز درباره روابط ایران و روسیه نشان‌دهنده اولویتی است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای اوکراین قائل هستند. این مسئله در اکتبر، زمانی که طبق برجام، محدودیت‌های سازمان ملل بر تحقیق، توسعه و تولید موشک‌های بالستیک ایران و واردات و صادرات فناوری‌های مرتبط با موشک‌ها و پهپادها تمام می‌شود، به اوج خود برسد. ممکن است که روز پایان محدودیت‌ها، روز رسمی مرگ برجام باشد. ایالات متحده و اتحادیه اروپا می‌خواهند با نگه‌داشتن فشارها در ماه‌های آینده، از رویارویی ماه اکتبر یا تهدید به استفاده از مکانیزم ماشه در برجام اجتناب کنند.

اظهارات برنز در این هفته نشان داد که ایران ممکن است پیامی را درباره روابط نظامیش با روسیه دریافت کند. برنز گفت: «نشانه‌هایی دیده‌ایم و برخی از اینها علنی بوده که نشان می‌دهد مقامات ایران در مورد ارسال موشک‌های بالستیک به روس‌ها تردید دارند. این مسئله تا حدی به این دلیل است که آنها نه تنها درباره واکنش ما، بلکه درباره واکنش اروپا نیز نگران هستند».

به گفته چند منبع آگاه، ممکن است مسیر تفاهم پسابرجام با ایران این هفته با انتشار اخباری مبنی بر بازداشت چهارمین شهروند آمریکایی در ایران دشوارتر شود.





اردلان July 23, 2023 04:23 AM

برجام حقه ای بیش نیست
در صورت سرنگونی رژیم تروریستی جمهوری عسلامی بیشترین کشورهای جهان زیانهای غیر قابل جبرانی خواهند دید
زیرا وجود رژیم جنایتکار آخوندی در ایران اشغال شده بزرگترین نعمت و دست آوردی ست که بشریت تا کنون بخود ندیده
به همین خاطر است که اعمال سیاستمداران بسیار کثیف کشورهای غربی و شرقی تا کنون با سیاسی کاری و رفتارهای چندگانه در برابر ملاها بوده و آنان همواره تلاش کردند تا با فریب افکار عمومی مردم ایران را از راه رسیدن به آزادی باز دارند
برجام نیز سناریویست از سوی خود آنان که بازیگران هر دو سوی آن نقش خود را بخوبی ایفا کرده اند
به امید حمایت آمریکا و اروپا نشستن فرجامی جز شکست و تباهی برای مردم و کشور نخواهد داشت
قیام مسلحانه تنها راه نجات مردم از چنگالهای رژیم اهریمن کاشت آخوندی خواهد بود
پاینده باد ایرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: