آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 7 مرداد ماه 1402 = 29-07 2023

مراسم عزاداری عاشورا ثابت کرد که جمهوری اسلامی رفتنی است

فرزانه برزه‌کار، مادر عرفان رضایی، از معترضان کشته‌شده در آمل، ‌در پستی اینستاگرامی، با استفاده از کلماتی که به طور معمول برای ماه محرم استفاده می‌شود، نوشته: غریبانه به خاک سیاهمان نشاندید و خیمه دلمان را آتش زدید. ما در وطنمان غریبه هستیم و دشمن خودی و دوستتان. باشد که نسلتان را منقرض کنیم.

او در پست دیگری نیز نوشته: بین معترضینی که شما کشتید و اصحاب حسین هیچ فرقی نیست. حداقل اونایی که تو کربلا کشتن به زن و بچه ها تجاوز نکردن. با اون فجایایی که کل دنیا دیدن اینجا کربلاست...کربلا ایران است و شما مقصر تمام خون‌های به ناحق ریخته.

در شهر آمل گروه موزیک تکیه نیاکی، یکی از تکایای بزرگ این شهر، روز جمعه همزمان با مراسم ظهر عاشورا با لباس‌های سفید و با نواختن تصنیف «از خونه جوانان وطن لاله دمیده» در کنار آرامگاه غزاله چلابی حضور یافتند و به این دختر جوان کشته شده در جریان اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» ادای احترام کردند. سینه‌زنی بدون حجاب مادر غزاله چلابی هم در روز عاشورا خبرساز شده است.

همچنین در مراسم تاسوعا و عاشورا سال جاری، چند تصویر به یاد خدانور لجه‌ای، معترض جوانی که با «لب تشنه» کشته شد، منتشر شده است. در یکی از این تصاویر، جوانی وسط یک مراسم مذهبی که جمعیت زیادی در آن دیده می‌شوند، با بستن دست‌های خود به یک میله و قراردادن لیوانی آب مقابل خود، تصویر منتشرشده از خدانور لجه‌ای در دوران اعتراضات را بازسازی کرده است. از آغاز ماه محرم کاربران شبکه‌های اجتماعی بارها درباره نوشته‌اند که جمهوری اسلامی باوجودی که درباره «لب تشنه» کاروان حسین، امام سوم شیعیان تبلیغ می‌کند، خدانور را «لب‌تشنه» کشت.

گزارش‌هایی از بازداشت شماری از اعضای گروه تکیه نیاکی در آمل

حساب کاربری «غزاله چلابی» در توئیتر که برای زنده نگهداشتن یاد این معترض کشته‌شده در آمل فعالیت می‌کند، از بازداشت شماری از افراد گروه موسیقی تکیه نیاکی خبر داده است. بر اساس این گزارش، به سرپرست این گروه نیز اعلام شده که باید روز شنبه، هفتم مرداد خود را به اداره اطلاعات این شهرستان معرفی کند.

رادیو فردا در گزارشی گفت: گسترش نوحه‌های انتقادی اعتراضی و تغییرات در مراسم محرم امسال، به ویژه آثار اعتراضات زن، زندگی، آزادی بر این مراسم، برخی مقام‌های جمهوری اسلامی را به واکنش واداشته است. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برخی نوحه‌خوان‌ها و سینه‌زن‌ها را «دشمن‌شاد کن» نامید و گفت آنها در مسیری سینه‌ می‌زنند که رادیوها و رسانه‌های بیگانه حرف و شعارشان را پخش کنند. همزمان مدیرکل ارشاد اسلامی یزد تعدادی از نوحه‌خوانها و مداحان این شهر را در ردیف «شیطان و یارانش» قرار داد، آنها را به ایجاد «انحراف در عزاداری محرم» متهم کرد و گفت که برای برخی نوحه‌ها «رسانه یزید هم کف» می‌زند.



ایران فردا July 29, 2023 09:40 AM

به راستی این سپاه قاتلان آتش به اختیار و سر دسته آخوند های جتایتکار ٫ آخوند خامنه ای ٫ این جنایتکار حرفه ای ٫ بر سر ملت ایران آن آوردنند که شمر و یزید نیاورد
نبرد کربلا یک جنگ متعارف وبا سلاح متعارف بود ٫ ولی این جانیان ٫ کودک و زن و مرد بی سلاح را با تفنگ ساچمه ای و تیر بار قتل و عام کردنند
آنچه این جانیان کودک کش قاچاقچی در کف خیابان ها نتوانستند به قتل برسانند ٫ در بیقوله ها و شکنجه گاه های ناب محمدی به قتل رساندنند ٫ در ظاهر جوانان را از زندان آزاد کردنند و در حقیقت آنها را به طوری مسموم کردنند که در آزادی به قتل رساندنند
از تجاوز و از بلندی پرتاب کردن گذشته ٫ آنسان ها را در زندان ها مسموم کردنند و کشتند
هموطنان رنج دیده ام ٫ این دین و آئین این جنایتکاران ناب محمدی است

گزارش یا اعتراض به این نظر


کهن دیارا July 30, 2023 01:56 AM

به این جانیان نباید کوچکترین رحمی کرد تمام کسانی که در جنایات دست دارید بدانید راه گریز ندارید جهان انقدر کوچک است که براحتی اب خوردن شماهارا پیدا میکنند علم و تکنیک انقدر پیشرفت کرده که اگه جهرتان را هم عوض کنید پیدایتان میکنند علاج اینه تا زوده از صفوف جانیان خامنه ای جلاد جدا شوید اطلاعا ت و اسامی جانیان ایرانی و خارجی را به انقلابیون تحویل دهید تا از مجازات اشد بری شوید وگرنه سقوط ج تروریستی اسلامی سرعت گرفته و وای بحالتان اگه دیر بجنبید!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: