آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 11 مرداد ماه 1402 = 02-08 2023

اعدام دسته‌جمعی هموطنان بلوچ در ایام محرم؛ انتقام‌گیری خامنه‌ای

فعالان بلوچ از جمله سازمان حقوق بشری "حال وش" گزارش دادند که حکومت ایران دست‌کم ۱۲ نفر را ظرف ۴۸ ساعت گذشته در زندان‌های زاهدان و بیرجند اعدام کرده است.

طبق این گزارش هیچ‌یک از زندانیان با خانواده خود ملاقات آخر انجام نداده‌اند و خانواده صرفا برای تحویل گرفتن جنازه بستگان خود فراخوانده شده‌اند.

حال وش به این موضوع هم اشاره کرده است که "رفتار انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی علیه مردم بلوچ" ناشی از مطالبه‌گری آنها برای داشتن حق زندگی بهتر است و با گسترش اعتراضات مردم در جنبش زن زندگی آزادی حکومت از مردمان بلوچ به نحوه مختلف انتقام می‌گیرد.

به گزارش دویچه وله، پیش از این معمولا به دلیل "رعایت کردن حرمت شرعی ماه محرم" اعدام‌ها در ایران روند نزولی‌ پیدا می‌کرده است اما این اعدام‌ها امسال به صورت دسته‌جمعی اجرا شده‌اند.

مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه سابق مسجد راسک با انتشار پیامی در این باره گفت: مادامی که این رژیم فاسد هست جور و جنایت هست؛ مادامی که این رژیم هست ترور علما و نخبگان هست؛ تا آخوند هست ظلم و جنایت هست؛ تا آخوند هست تجاوز هست؛ تا آخوند هست فساد هست؛ تا آخوند هست اختلاس و چپاول هست...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: