آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 2 شهریور ماه 1402 = 24-08 2023

اظهارات شدیداللحن مکرون علیه پوتین پس از ترور رهبر "واگنر"

نیروهای واگنر در بلاروس ساعاتی بعد از خبر کشته شدن «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه نظامی در سانحه هوایی تهدید به انتقام کردند و گفتند: در حال حاضر صحبت‌های زیادی درباره آنچه گروه واگنر انجام خواهد داد، وجود دارد. می‌توانیم یک چیز را به شما بگوییم. داریم شروع می‌کنیم، برای ما آماده باشید...

در همین حال ادعا شده بلاروس اینترنت را در منطقه حضور گروه واگنر قطع کرده است.

شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی تصاویری از سقوط یک هواپیما را در شمال مسکو منتشر کردند که در ادامه سازمان هوایی روسیه مرگ فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر در سانحه را تأیید کرد.

رئیس جمهور فرانسه امروز در مصاحبه ای رئیس جمهور روسیه را به ایجاد گسست عمیق در جهان به دلیل بی احترامی به توافقنامه های بین المللی متهم کرد و گفت: پوتین بر هرج و مرج و آشوب در دنیا دامن می زند.

این در حالیست که کاخ کرملین هنوز در مورد سقوط هواپیمایی که در جریان آن رهبر گروه شبه نظامی واگنر کشته شده اظهارنظری نکرده است.

یک کانال تلگرامی وابسته به گروه واگنر به نام «منطقه خاکستری» با تائید خبر مرگ رهبر این گروه گفته که او در نتیجه اقدامات خائنان روسی کشته شد.

رهبر گروه واگنر پیش تر فرماندهان ارتش روسیه را به فساد و بی کفایتی در جنگ متهم کرده بود.

دو ماه پیش رهبر واگنر شورشی ناموفق را علیه کرملین رهبری کرد. در آن زمان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این اقدام را «خیانت» خواند و گفت که عاملان آن مجازات خواهند شد.

در جریان آن شورش در ماه ژوئن، حدود پنج هزار نیروی واگنر کنترل شهر روستوف-نا-دونودر جنوب روسیه را به دست گرفتند و با هدف برکناری رهبری نظامی روسیه به طرف مسکو حرکت کردند.

گروه واگنر در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و تا زمان شورش در دو ماه پیش در جنگ اوکراین و درکنار نیروهای روسیه بسیار فعال بود. این گروه شبه نظامی در هشت سال گذشته همچنین در سوریه و کشورهای آفریقایی هم فعال بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: