آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1402 = 13-09 2023

وضعیت بهاره هدایت؛ جمهوری اسلامی خواهد رفت شما باید بمانید

بر اساس خبری که به ایران اینترنشنال رسیده، بهاره هدایت زندانی سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان داد. خانم هدایت به مدت ۱۳ روز در اعتصاب غذا بود و پیام‌های فراوانی از سوی فعالان مدنی، هنرمندان و خانواده‌های دادخواه برای دعوت از او به شکستن اعتصابش منتشر شده بود.

این فعال سیاسی زندانی تأکید کرده که «اعتصابم را می‌شکنم اما عهدم را نه، عهدم با خودم و با شما مردم رنج‌دیده وطنم، تا روزی که ردپای جمهوری اسلامی، این حکومت ضد آزادی، از خاک ایران زدوده شود.»

گزارش اختصاصی رادیو فردا از وضعیت بهاره هدایت

منابع رادیو فردا که روز سه‌شنبه، ۲۱ شهریور، موفق به دیدار بهاره هدایت در بیمارستان طالقانی تهران شده‌اند، می‌گویند به او خبر درخواست‌ها برای شکستن اعتصاب غذا را داده‌اند، اما این فعال سیاسی گفته «با احترام به همه، تصمیمش را گرفته و به اعتصاب ادامه می‌دهد».

این در حالی است که بر اساس اظهارات این منابع، حال بهاره هدایت «اصلاً خوب» نبوده، «نمی‌توانسته راه برود و می‌افتاده است.»

این منبع همچنین به رادیو فردا گفته پس از خودداری این زندانی سیاسی از دریافت سِرم قندی، «در بیمارستان به بهاره برگه‌ای دادند مبنی به اینکه زندانی خودش قبول نکرده و مسئولیت با خودش است، امضا گرفته و او را به زندان برگرداندند.»

بر اساس این گزارش، بعد از انجام «آزمایش خون و سونوگرافی از کلیه...دکتر به بهاره گفته قندش روی ۵۸ است و خیلی پایین است و اگر پایین‌تر برود ممکن است تشنج کند و آسیب مغزی ببیند. باید پروتئین و سرم قندی بزند. اما او قبول نکرده است.»

بر اساس اطلاعاتی که این منبع در اختیار رادیو فردا قرار داده، «شش سرباز، یک پاسیار زن و یک مأمور امنیتی با ماسک در بیمارستان حضور داشتند و مأمور امنیتی مراقب بود کسی از بهاره عکس یا فیلمی نگیرد. »

این منبع درباره انتقال بهاره هدایت به بیمارستان نیز گفته «بهاره روز دوشنبه در تماس با خانواده‌اش گفته بود که آقای نیری (از دادیاری زندان) آمده بود زندان بند زنان. دیده بود که حال او خیلی بد است و گفته بود که به بیمارستان منتقل شود، اما بهاره مخالفت کرده بود. چون بارها زندانیان را به اسم بیمارستان به بندهای امنیتی زندان اوین منتقل کرده‌اند و او نگران بود که به بند ۲۰۹ منتقل شود. سرانجام خانواده و همبندی‌هایش او را متقاعد کرده‌اند که به بیمارستان برود.»

در ادامه درخواست‌ها برای پایان اعتصاب غذا از بهاره هدایت، شیرین عبادی، فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل نیز از این فعال سیاسی خواست دست از اعتصاب بردارد.

خانم عبادی در پستی اینستاگرامی خطاب به بهاره هدایت نوشته: «امروز خانواده‌های دادخواه، هم‌بندی‌های شریف شما، جامعه سیاسی و مدنی کشور، همه نگران سلامت شما هستند. ما همه نگران ایران هستیم. جمهوری اسلامی خواهد رفت. شما باید بمانید.»

او اضافه کرده: «اراده‌ پولادین شما، بسیار استوارتر از ستون‌های از همیشه بی‌رمق‌تر استبداد در کشورمان است. آینده‌ ایران به جسارت، تدبیر و اندیشه‌ پویای شما در آینده محتاج است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: