آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1402 = 12-09 2023

تودهنی جانانه آمریکا به رئیسی پس از یک دروغ وقیحانه رسانه‌ای

رئیسی در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی ان‌بی‌سی در مورد شش میلیارد دلار پول مسدود شده که قرار است در جریان مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شود ادعا کرد که این پول هر کجا که لازم باشد هزینه خواهد شد.

رئیسی با این ادعا که جمهوری اسلامی در مورد چگونگی هزینه کردن این پول­ مختار است، مثل همیشه به دروغ پردازی پرداخت و گفت: این پول متعلق به ما است. بنابراین جمهوری اسلامی در باره این‌که با این پول چه کار کند تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بلافاصله پس از این اظهارات، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده اگر ضروری تشخیص دهد از این توانایی برخوردار است تا این پول را دوباره مسدود کند.

این سخنگو به خبرنگاران گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا نظارت سختگیرانه‌ای بر نحوه استفاده از این پول دارد. ما درباره نحوه استفاده از این منابع هوشیاری به خرج می‌دهیم و این توانایی را داریم تا بر استفاده از آنها نظارت کنیم. از این پول‌ها فقط قرار است برای اهداف بشردوستانه استفاده شود.

گفتنی است براساس توافقی که صورت گرفته، حدود شش میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران که به‌دلیل تحریم‌­های آمریکا در بانک‌­های کره جنوبی مسدود شده بود آزاد خواهد شد. مقامات آمریکایی می گویند که بانک مرکزی قطر بر دسترسی حکومت ایران به این پول نظارت خواهد کرد و آنها فقط اجازه دارند از این پول برای مصارف بشردوستانه و براساس مقررات تحریم‌های آمریکا استفاده کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: