آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1402 = 13-09 2023

فعال سیاسی داخلی در حصر: دیکتاتوری مذهبی دوام نخواهد داشت

زهرا رهنورد از چهره های سیاسی ایران که بیش از یک دهه است در حبس خانگی است از بهاره هدایت زندانی سیاسی که دست به اعتصاب غذا زده و وضعیت او نگران کننده گزارش شده، خواسته به اعتصاب خود پایان دهد.

خانم رهنورد در نامه ای سرگشاده گفته است «در سالگرد شهادت مهسا امینی (ژینا) و با حضور پیشتازانه زنان و جوانان در احقاق حق انتخاب سرنوشت و آزادی انسانی خود مژده می‌دهد که دیکتاتوری و استبداد با چاشنی مذهبی من‌درآوردی دوام نخواهد داشت و به زودی سپیده‌دم آزادی و عدالت و برابری و توسعه و نوآوری فرا خواهد رسید».

در این نامه زهرا رهنورد به بهاره هدایت گفته «اگرچه دلسوزانه و شجاعانه اعتصاب غذا کردی همه‌ی ما انتظار داریم بخاطر ملت به اعتصاب غذا پایان دهی و به امیدواری‌های مادرت که مثل همه مادران ستمدیده و رنج فراق کشیده که چشم انتظار سعادت و رهایی ملت‌اند پاسخ مثبت بدهی».

بهاره هدایت هم‌اکنون به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی در پی سرنگونی هواپیمای اوکراینی در سال ۹۸ حکم چهار سال و هشت ماه زندان خود را می‌گذراند.

او دو هفته پیش در نامه‌ای از زندان اعتصاب غذایش را اعلام کرد و نوشت: «درآن سوی میز محکمه، محاکمه‌کنندگان که همان قاتلانند، نشسته‌اند.‌ با این وارونگی‌های مهیب چه باید کرد جز محافظت از وجدان؟»





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: